Titulars
A+ A A-

1.800 espectadors han assistit a la primera edició del Festival de Blanes Concerts Arran de Mar

El cicle ha inclòs artistes de primer ordre: Mayte Martín, Albert Pla, Elena Gadel, Maria del Mar Bonet, Blaumut  i Las Migas, els dos grups que han protagonitzat les dues darreres actuacions

Aquest cap de setmana ha arribat al final del seu periple una nova proposta cultural que ha tingut lloc els tres darrers caps de setmana a la població on comença la Costa Brava: el Festival de Blanes Concerts Arran de Mar. Pendent de fer una valoració més a fons del resultat d’aquest esdeveniment, d’entrada el balanç que es fa des de l’organització és força positiu.

Sumant els i les espectadores que han assistit als sis concerts que hi ha hagut els dies 21, 22, 28 i 29 de juny, així com els dies 5 i 6 de juliol, dóna un total de 1.800 persones de públic. L’actuació que en va registrar més, assolint el ‘sold out’ va ser precisament la que va oferir divendres passat al vespre el popular grup ‘Blaumut’, que està de gira amb la primera part del seu darrer disc.

Pel que fa a la resta de concerts, s’ha mantingut una bona mitjana del nombre de públic que ha pogut gaudir de sis magnífiques nits de música a l’aire lliure. Tal com ja proclamava el nom del festival, ho han fet al costat del mar Mediterrani, al pati de l’Escola Joaquim Ruyra, un lloc molt emblemàtic per Blanes perquè va ser el primer centre d’educació públic que precisament complirà els 100 anys l’any vinent.

Des de l’organització es creu que precisament l’emplaçament que finalment ha tingut el cicle musical va contribuir al principi del cicle que el ritme de venda d’entrades no fos tan fluid com finalment sí que va acabar sent. Primer es va anunciar que les actuacions es farien a la Plaça de l’Església, més tard es va dir que seria a l’escullera de l’espigó del Club de Vela, i finalment la ubicació definitiva ha estat l’escola.

De cara a l’any vinent, quan està previst que hi hagi una segona edició del festival, es valorarà si es repeteix l’emplaçament d’enguany, o bé se’n tria un altre d’alternatiu. Sigui com sigui, el què si es considera com un objectiu plenament assolit és que ha estat el primer festival d’estiu de la Costa Brava, el què ha encetat la temporada musical per encetar l’oferta cultural estiuenca.

Blaumut i Las Migas han tancat el Festival de Blanes Concerts Arran de Mar

El Festival de Blanes Concerts Arran de Mar va acabar la seva singladura la setmana passada amb dues vibrants actuacions de dos grans grups. Dues propostes d’estils musicals molt diferents i una qualitat artística excel·lent, com les que han tingut les quatre anteriors que hi havia hagut al cicle musical.

Divendres Blaumut va presentar el seu nou disc, ‘Abisme’, que tot just va estrenar a principis del maig d’aquest any. La formació, que ha sabut combinar com pocs la varietat d’estils en una proposta eclèctica, variada i de qualitat, ha emprès una gira pet tot el país amb actuacions singulars que apel·len a un repertori històric i antològic. Els autors defineixen aquest seu nou treball com un disc que parla d’enfrontar-se a les pors personals i sortir de la zona de confort, d’aquí el seu títol.

El públic va poder gaudir de les noves composicions a la primera part del concert, mentre que posteriorment ja es van recordar els seus temes més coneguts per un públic entregat en tot moment a les seves melodies que flueixen i contagien un estat d’ànim de gràcia. El darrer tema que van regalar al públic en l’apartat dels obligadíssims bisos va ser el què ja és gairebé un himne si parlem de Blaumut: ‘Bicicletes’. Entre el públic assistent s’hi comptava l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, qui va saludar als integrants del grup poc abans que comencés el concert.

L’endemà dissabte va tancar definitivament el festival un grup que també compta amb una legió de fans: Las Migas. En aquest cas, han complert 20 anys de carrera i ho estan celebrant amb una extensa gira i un nou disc: ‘Rumberas’. És un treball d’homenatge a la rumba en totes les seves versions: la catalana, la cubana, la flamenca.... Les flamants guanyadores del Latin Grammy evoquen a figures com Rosario, Lola Flores o Celia Cruz, un cant a la vida en femení.

La seva actuació va ser tan intensa com la que el dia anterior havien protagonitzat els seus predecessors, però amb una gran diferència. Les encomanadisses cançons de Las Migas no deixaven estar quiets als seients bona part del públic, que es va aixecar i es va posar a ballar als passadissos laterals. La connexió amb els i les espectadores va ser tanta que, quan de cop i volta va començar a ploure, les artistes no van dubtar a baixar a peu pla per cantar i ballar envoltades del públic, que no va dubtar a seguir-les. Un final diferent, però no per això menys intens i agraït.

1720523737concert_blaumut_(20).jpg
1720523737concert_blaumut_(23).jpg
1720523738concert_las_migas_(4).jpg
1720523738concert_las_migas_(14).jpg