Titulars
A+ A A-

Elena Gadel i Maria del Mar Bonet actuen el proper cap de setmana al Festival de Blanes Concerts Arran de Mar

S’acull al pati de l’Escola Joaquim Ruyra, on el passat dissabte va ficar-se el públic a la butxaca Albert Pla, i on els dies 5 i 6 de juliol tancaran el cicle Blaumut i Las Migas

El proper cap de setmana continuarà la singladura el Festival de Blanes Concerts Arran de Mar, que s’acull al pati de l’Escola Joaquim Ruyra les nits estiuenques dels caps de setmana a partir de les 22 h. El cicle musical, que va encetar el passat cap de setmana la temporada de concerts d’estiu de la Costa Brava, s’allotja al portal de la Costa Brava per primera vegada, i a cada nova actuació creix el nombre d’espectadors que hi assisteixen.

La propera doble cita, que coincidirà amb les nits de divendres i dissabte, serà la ocasió per poder gaudir de les veus de dues grans dones de l’escenari català que proposen dos viatges musicals destinats a públics que sàpiguen valorar la sensibilitat que totes dues aporten a les seves actuacions. Són Maria del Mar Bonet i Elena Gadel.

La singladura s’encetarà divendres amb Elena Gadel i el seu espectacle ‘La dona que em vesteix’, una nova producció que presenta una acurada escenografia per submergir al públic en un viatge musical que promet no deixar ningú indiferent. No només per la qualitat de la seva veu, sinó també per la passió i la màgia que embolcallen les seves cançons, interpretades amb dos grans músics: Toni Pagès i Marc López.

L’endemà dissabte actuarà la que es pot considerar com la gran dama de la cançó catalana: Maria del Mar Bonet. Un referent en molts sentits, que no ha deixat mai d’interpretar la música tradicional i popular. Les seves quatre primeres cançons enregistrades al seu senzill editat l’any 1967 ja eren populars de Menorca, i des de llavors ha publicat música popular que recorren musicalment el globus terraqui.

Maria del Mar Bonet omplirà tot l’escenari amb la seva poderosa veu, acompanyada per una formació gran de músics de luxe. La cantant mallorquina presenta aquest 2024 un nou espectacle de gran format que recull un recorregut per bona part dels temes que l’han fet coneguda i reconeguda. Una oportunitat única de poder escoltar en viu i en directe una artista que forma part de la història i la memòria cultural.

Actuació d’Albert Pla i tancament del cicle amb Blaumut i Las Migas

El passat cap de setmana, que va marcar l’inici del festival, l’escenari es va estrenar el divendres amb la intensa veu de Mayte Martin, seguida l’endemà per un artista que no deixa indiferent: Albert Pla. El polifacètic artista, vestit amb una mena de sac de patates, mitjons vermells i botes de pluja, es va posar el públic a les inexistents butxaques del seu abillament des del primer moment amb el seu inconfusible estil on el bon humor i la connexió són indefectiblement instantànies: és impossible no poder sentir-se arrossegat per les seves reflexions quotidianes però, alhora, plenes de sentit crític.

Albert Pla va actuar la nit de dissabte tot sol, en estat pur, amb aquesta força que té per teatralitzar les seves cançons i aconseguir un espectacle d’una poètica inusual, devastadora, impossible de quedar-se impassible tot escoltant els seus raonaments meitat cantats, meitat explicats. Cançons que barregen històries tràgiques i delirants, sorprenents, però també esquitxades de constants referències al públic, que contribueix també a fer gran un espectacle d’aparent senzillesa però forta càrrega de fons.

Després de l’actuació que hi haurà el proper cap de setmana amb Elena Gadel i Maria del Mar Bonet, el festival es tancarà la setmana vinent amb dos grups abastament coneguts i estimats. El divendres 5 de juliol estrenaran el seu nou disc ‘Abisme’ el quintet Blaumut, i l’endemà dissabte dia 6 serà el torn de Las Migas, que ja han complert 20 anys de carrera i han guanyat diversos premis com el Latin Grammy al Millor Disc Flamenc pel seu darrer àlbum, ‘Libres’. A Blanes portaran el nou disc i espectacle ‘Rumberas’.

Entrades amb descomptes per a diversos públics

La venda d’entrades als concerts s’està fent online a través de l’enllaç https://www.entrapolis.com/organizador/associacio-joves-artistes-i-musics i també es poden adquirir dues hores abans de cada actuació, sempre i quan no s’hagin exhaurit les localitats. Hi ha un 20% de descompte per als joves de Blanes, així com per les persones amb carnet de discapacitat empadronades al municipi, tot i que en tots dos casos només podran comprar les entrades a la taquilla, o bé enviant un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

El recinte del festival compta amb un espai d’esbarjo gastronòmic amb un servei de bar i menjar abans i després que comencin els concerts. S’hi poden trobar productes kilòmetre zero blanencs, com per exemple Cava Laviret i Cervesa Marina. Per no trencar la màgia de l’entorn on se celebra l’esdeveniment, qui vulgui seure per fer consumicions ho farà en autèntiques cadires i taules de l’escola que l’any vinent serà centenària.

L’obertura de portes del recinte serà a partir de les 20 h, i en aquest sentit es recomana arribar, com a mínim, mitja hora abans de cada sessió per fer una entrada tan esgraonada com sigui possible. Més informació: Instagram @blanesarrandemarfest i Facebook Festival Blanes  Arran de Mar.

1719407300concert_albert_pla_(12).jpg
1719407300concert_albert_pla_(25).jpg
1719407300concert_albert_pla_(26).jpg
1719407301elena_gadel.jpg