Titulars
A+ A A-

La Romeria de la Casa de Andalucía de Blanes ha celebrat aquest diumenge la seva 30a edició

L’alcalde i regidors de l’Ajuntament van compartir la Missa Rociera amb  el Coro Zahara de la Sierra de Viladecans a l’esplanada del Santuari del Vilar

Una vegada més, el passat cap de setmana Blanes ha perpetuat una d’aquelles tradicions que des de fa tres dècades ja forma part de les agendes de molts blanencs i blanenques, així com de visitants d’arreu del territori, atrets per la festa que s’hi celebra, que enllaça amb la tradició, la religió i els actes populars. Es tracta de la Romería que organitza la Casa de Andalucía de Blanes amb el suport de l’Ajuntament de Blanes.

Fa dos anys ja hagués arribat a complir els 30 anys de vida si no hagués estat per la pandèmia, que ho va congelar tot en el temps. Finalment ha estat aquest 2024 quan l’esdeveniment ha pogut celebrar la seva 30ena edició, amb tant bona forma com s’ha estat perdurant en el temps des de principis dels anys 90, quan es va fer la primera edició.

Organitzada per la Casa de Andalucía de Blanes amb el suport de l’Ajuntament, s’acull a l’Esplanada del Santuari del Vilar, un paratge situat als afores del municipi molt apreciat per blanencs i visitants. Aquest passat diumenge es va vestir de festa típica d’Andalusia, amb indumentàries típiques d’aquesta celebració.

El públic participant es va desplegar a la zona verda propicia perquè puguin participar-hi genets i carretons, i també s’hi apleguen famílies i grups d’amics i amigues que comparteixen un àpat a l’aire lliure. Una festa compartida que celebra l’arribada del bon temps coincidint amb el parèntesi relaxat del cap de setmana, tot esperant la incipient arribada de l’estiu.

XXX Romeria de la Casa de Andalucía

La XXX Romeria de la Casa de Andalucía de Blanes es va encetar diumenge amb la tradicional sortida des del barri de Ca la Guidó en direcció al paratge. Una comitiva de romeros formada per carretons i genets a cavall van emprendre una ruta d’acompanyament a la imatge de la Verge del Rocío, arribant finalment al Santuari de la Mare de Déu del Vilar transitant per camins forestals.

Durant la jornada dominical hi ha dues activitats centrals, les més destacades al llarg del dia. Una d’elles és la Missa Rociera que va tenir lloc a la 1 del migdia, oficiada per mossèn Enric Roura, rector de la Parròquia Santa Maria. L’ofici solemne ha comptat per tercer any consecutiu amb l’acompanyament del Coro Rociero Zahara de la Sierra de Viladecans.

Les veus del grup vocal van anar reblant diversos moments destacats de la Missa Rociera, culminant amb un dels moments més intensos i emotius: la interpretació de la Salve Rociera. Una vegada més, en el moment de l’ofertori Jordi Hernández , alcalde de Blanes, acompanyat de la secretària de la Casa de Andalucía, Laura Ortiz, van fer la tradicional ofrena floral als peus de la imatge a la Verge del Rocío que presidia l’escenari.

Després de la missa, es va oferir un aperitiu a base d’una de les begudes més apreciades, sobretot ara que apreta la calor: rebujito, acompanyat de pernil salt i formatge. Aquesta primera part de la celebració la van compartir l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, acompanyat del president i la secretària de la Casa de Andalucía, Juan Antonio Ortiz i Laura Ortiz, respectivament. També van participar-hi regidors i regidores de l’Ajuntament de Blanes, juntament amb membres de la junta de l’entitat andalusa.

Potaje Rociero i Actuacions

Mentre es degustava l’aperitiu, al seu costat ja s’estaven preparant un dels ingredients de la Romeria especialment apreciat pels gourmets: el Potaje Rociero, del qual se’n van servir 200 racions. Originàriament és un plat per aguantar les llargues caminades i nits sense dormir del Rocío, però als qui els agraden els ingredients de què està fet el preparen en ocasions especials o quan els ve de gust, perquè no calen excuses per gaudir-ne.

Els cigrons són la seva base principal, però també hi ha verdures i embotits. Tot just acabar la missa, es va formar una llarga cua de gent que, proveïts de tot tipus de recipients, esperaven pacientment el seu torn per poder degustar el típic àpat andalús. Finalment, la XXX Romeria de la Casa de Andalucía va tancar-se amb l’altre plat fort: les actuacions que es van fer després de dinar.

Es van acollir a l’escenari alçat al bosc, on al migdia s’hi havia fet la Missa Rociera, on l’ombre dels arbres ajudava a passar la migdiada. En aquesta ocasió s’ha comptat amb la participació dels Quadres de Ball de la Casa de Andalucía de Blanes, el Coro Zahara de la Sierra, i els Quadres de Ball de la mateixa entitat convidada. El fi de festa va anar a càrrec de Taranto i Son de Pomar.

1717583603potaje_rociero_(1).jpg

1717583604romeria_blanes_2024_(19).jpg
1717583604romeria_blanes_2024_(20).jpg

Ajuntaments i Municipis de Catalunya Ajuntament Municipi