Titulars
A+ A A-

La producció ‘Sageta de foc’ homenatjarà Salvat-Papasseit dins els actes del Mil·lenari de la col·legiata de Sant Pere de Ponts

L’IEI ha acollit la presentació de la segona part de les activitats programades per commemorar aquest mil·lenari, que també inclouen un festival d’estiu extraordinari que tancarà Maria del Mar Bonet el 30 d’agost

La producció ‘Sageta de foc’, en homenatge a Joan Salvat-Papasseit, i un festival d’estiu extraordinari que tancarà Maria del Mar Bonet seran l’eix de les activitats programades per als mesos de juny, juliol i agost en commemoració del Mil·lenari de la col·legiata de Sant Pere de Ponts.

Així s’ha anunciat aquest dimecres durant l’acte de presentació celebrat a l’Aula Magna de l’Institut, en què han intervingut la vicepresidenta de l'IEI, Estefania Rufach; el director dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat, Albert Turull; l’alcalde de Ponts, Josep Tàpies; el president de l’Associació Amics de Sant Pere de Ponts, Toni Sala, i la comissària del Mil·lenari, Rut Martínez. També hi han assistit el diputat Marc Solanes i Josep Maria Rius ‘Joma’, dibuixant i director artístic de la producció ‘Sageta de foc’.

Estefania Rufach ha felicitat tots els organitzadors per “aquesta gran activitat cultural i patrimonial” que es generarà durant els mesos d’estiu a Ponts. Com ha explicat la vicepresidenta de l’IEI, “la cultura és cosa de tots i hem de reconèixer tot el nostre patrimoni”. En aquest sentit, Rufach ha volgut destacar la gran feina que es fa des de l'Associació Amics de Sant Pere de Ponts i des de l’Ajuntament per apropar la cultura i el patrimoni a tothom amb totes les activitats programades per commemorar aquest mil·lenari.

El Mil·lenari s’estén durant tot el 2024, i de fet ja ha celebrat un bon nombre d’actes durant els cinc primers mesos de l’any. Avui, però, s’han donat a conèixer les activitats per als mesos d’estiu. Així, a partir del mes de juny tindran lloc un seguit d’accions de disciplines diverses, pensades per seduir tot tipus de públics, i que culminaran amb la celebració d’un festival d’estiu extraordinari que tindrà lloc durant els mesos de juliol i agost, a l’interior i exterior de la col·legiata, amb una periodicitat quinzenal i que convocarà alguns dels artistes més rellevants del panorama artístic actual.

Pel que fa a les propostes prèvies a aquest festival d’estiu, es comptarà amb un concert de música antiga a càrrec de la prestigiosa formació internacional Tasto Solo (8 de juny); una matinal per a famílies amb l’activitat ‘Pintem Sant Pere!’ i l’espectacle ‘Una carretada de contes’ (15 de juny); l’audició de professors de l’Escola de música de Ponts i del grup Entre teles (21 de juny); i el concert extraordinari Glòria de Vivaldi, a càrrec de la Coral Joia de Maig d’Anglesola, la Coral Espluguina i l’Orquestra Andreví de Cervera (29 de juny).

Menció a part mereix ‘Sageta de foc’, una producció que arribarà el 15 de juny en homenatge a Joan Salvat-Papasseit, en col·laboració amb el festival Barcelona Poesia i que s’emmarca en l’Any Salvat-Papasseit. Es tracta d’un espectacle multidisciplinari i performatiu que es va estrenar el passat 19 de maig al Barcelona Poesia i que ara s’escenificarà novament a l’interior de Sant Pere de Ponts. Durant el mateix, l’il·lustrador Josep Maria Rius ‘Joma’ crea en directe els dibuixos que resulten de la lectura de poemes de Joan Salvat-Papasseit. La rapsoda és Anna Maluquer, i s’acompanya de la flautista Elisabet Franch, amb un repertori amb peces de Robert Gerhard, Claude Debussy i Joaquim Homs, entre d’altres. Tal com fa la poesia de Salvat-Papasseit, aquest espectacle poètic, musical i artístic transcendeix qualsevol barrera entre disciplines.

Pel que fa al festival d’estiu extraordinari, abastarà els divendres de juliol i agost i tindrà periodicitat quinzenal. Es posarà en marxa el 5 de juliol amb el concert inaugural, titulat ‘Venècia, entre canals i música’, en què la mezzosoprano Mireia Pintó i el pianista Vladislav Bronevetzky interpretaran obres de Schubert, Mendelssohn, Chopin, Rossini, Fauré, Hahn... acompanyades de textos de Neruda, Pla o Gimferrer recitats per l’actriu Sílvia Bel. Encara al juliol, el dia 19, serà el torn per al concert extraordinari en col·laboració amb la Càtedra Cervera Emili Pujol, a càrrec de la pianista Alba Ventura.

Passant ja al mes d’agost, el dia 2 es podrà gaudir de ‘La Nit’, una proposta del Trio Fortuny amb la col·laboració de la companyia de dansa Mal Pelo, mentre que el dia 16, Abel Tomàs i Emma Stratton oferiran ‘Fantasies per a violí i piano’. El concert de cloenda, programat per al 30 d’agost, anirà a càrrec de Maria del Mar Bonet, una actuació gratuïta i a l’exterior de la col·legiata en la què es podrà gaudir d’una de les grans veus de referència de la cançó al món i una icona de la nostra cultura.

Com durant tot l’any, la programació es concentra bàsicament a la col·legiata i al seu entorn, però sense deixar de banda el municipi, ja que es vol que els actes de commemoració de Sant Pere siguin un element dinamitzador de tota la comarca.

Podeu trobar més informació al web municipal www.ponts.cat.

1717068258iei-sant_pere_de_ponts_1.jpg

1717068258iei-sant_pere_de_ponts_2.jpg
1717068259iei-sant_pere_de_ponts_6.jpg

Ajuntaments i Municipis de Catalunya Ajuntament Municipi