L’Àrea de benestar social del Consell Comarcal de la Conca de Barberà augmenta l’atenció i els ajuts concedits a la ciutadania
- Detalls
- Publicat el Dilluns, 01 Març 2021 14:29
- Escrit per Consell Comarcal de la Conca de Barberà
L’Àrea de benestar social del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, en l’àmbit de l’atenció primària, augmenta un 16% el nombre d’entrevistes del personal tècnic de l’equip bàsic: durant el 2020 es van atendre 4.607 persones, 625 més que l’any anterior. Aquest augment s’ha produït a causa de la implantació de les mesures de prevenció per a reduir l’impacte de la Covid-19. En total, s’han obert 251 expedients nous, relacionats amb la manca d’autonomia personal, ingressos insuficients, malalties físiques cròniques, malalties mentals cròniques i dificultats en les relacions familiars.
Pel que fa al sistema de distribució d’aliments de Càritas, ha incrementat un 31% el nombre de famílies beneficiàries del Sistema de Distribució d’Aliments: s’han atès 161 famílies, 38 més que el 2019. En aquest sentit, cal destacar que l’equip de serveis socials bàsics s’encarrega de fer la derivació a l’SDA i que s’entreguen aliments i productes d’higiene, de manera mensual, a les seus de l’SDA a Montblanc, l’Espluga de Francolí i Santa Coloma de Queralt, que gestiona Càritas Arxiprestal de la Conca de Barberà.
En l’àmbit de la urgència social, ha incrementat un 49% el nombre d’ajuts, destinats a atendre necessitats puntuals, urgents i bàsiques de subsistència com l’alimentació, l’habitatge, els subministraments, l’atenció de menors en situació de risc i l’atenció sanitària. Així, s’han proporcionat un total de 58 ajuts.
Cal destacar, que el mes de març de l’any passat, amb l’objectiu de fer front a la situació derivada per la pandèmia de la Covid-19, es va impulsar el projecte de targetes moneder. En total, se’n van expedir 88 i l’objectiu és que persones i famílies puguin accedir a la compra d’alimentació, productes d’higiene i productes de neteja de la llar, a banda de promoure l’autonomia de les persones i de les famílies.
L’any 2020, es van realitzar un 68% menys d’informes de vulnerabilitat de pobresa energètica. Aquesta dada s’explica perquè durant el període d’estat d’alarma de la Covid-19 es van paralitzar els talls de subministraments. No obstant, es donen més ajuts per pagament de factures: un 131% més: 30 en total, per davant dels 13 de l’any anterior.
Pel que fa al servei d’ajuda a domicili (SAD) social i de dependència, l’any 2020 van incrementar el nombre de serveis realitzats, en concret, un 15%: 82 serveis, 11 més que el 2019.
Finalment, els ajuts concedits per a l’adquisició de llibres i material escolar van incrementar un 271% durant el 2020. Si el 2019 se’n van concedir 14, el 2020 se’n van adjudicar un total de 52.