Miquel Noguer visita el pont sobre el Ter a Flaçà que el Glòria va destrossar i que la Diputació ha reparat
- Detalls
- Publicat el Dimecres, 24 Febrer 2021 22:31
- Escrit per Diputació de Girona
El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, ha visitat aquesta tarda el pont sobre el Ter a Flaçà que el temporal Glòria va destrossar el gener del 2020. La infraestructura va ser intransitable fins al novembre passat, quan la Diputació va enllestir-hi les actuacions d’arranjament, que han implicat una inversió d’uns 150.000 euros. El restabliment de la circulació per aquest pont no només ha beneficiat els veïns del municipi, sinó també els habitants de pobles del voltant (com ara de Sant Jordi Desvalls, Cervià de Ter, Colomers i Vilopriu), que l’utilitzen molt, sobretot per anar a buscar el tren a l’estació de Flaçà.
Durant la visita, han acompanyat el president de la Diputació l’alcalde de Flaçà, Joan Adroher; el diputat de Xarxa Viària Local de la mateixa corporació supramunicipal, Jordi Xargay; l’alcaldessa de Sant Jordi Desvalls, Núria Martínez; el director de l’Agència Catalana de l’Aigua, Lluís Ridao, i el gerent del Consorci d’Aigües Costa Brava Girona, Jordi Agustí, a més d’altres membres de l’equip de govern de Flaçà.
El pont es va construir el 1983 com a iniciativa de la Diputació. Travessa el Ter i és en un camí municipal que és un ramal de la carretera GIV-6424, que forma part de la Xarxa Viària Local de la Diputació i que enllaça Flaçà i el nucli de Sant Llorenç de les Arenes. El camí on se situa la infraestructura és titularitat de l’Ajuntament de Flaçà i du al nucli de Sobrànigues, al terme de Sant Jordi Desvalls.
El pont fa 65 metres de llargada i cinc d’amplada. Té quatre ulls, per on passa l’aigua, de tres metres per un metre. Arran de les destrosses que hi va provocar el Glòria, el Servei d’Enginyeria de la Diputació va impulsar-ne la rehabilitació. Les obres es van executar en el termini d’un mes i bàsicament van consistir en tres actuacions:
1. La construcció de murs d’escullera enterrats a la llera del riu, tant aigües amunt com aigües avall, per protegir el pont.
2. La reconstrucció del paviment del pont amb llosa armada. És un formigó de vint centímetres de gruix i evita l’erosió superficial de la cimentació.
3. La col·locació d’unes pilones de seguretat que indiquen quan el nivell de l’aigua desaconsella el pas pel pont.
A banda, durant les actuacions, es va desviar el riu per analitzar si s’havien produït fissures a l’estructura del pont, i es va comprovar que no n’hi havia.