El servei de creació d'empresa del Consell Comarcal de la Selva ha atès 212 emprenedors durant el 2020
- Detalls
- Publicat el Dilluns, 11 Gener 2021 17:05
- Escrit per Consell Comarcal de La Selva
Unes xifres que són bones segons i més tenim en compte l’any que hem viscut amb la pandèmia de la COVID-19, segons ha assenyalat el màxim responsable de l’ens selvatà, Salvador Balliu. I és que la incertesa que s’ha viscut amb la COVID-19 no ha dissuadit els emprenedors de la comarca de la Selva i, una vegada més, les dades del servei d’empresa són bones. Si bé no hi ha hagut un increment considerable de nous emprenedors, la xifra d'empreses creades ha estat superior a les 200 com ja s’havia donat en els darrers tres anys.
A través d’aquest servei s’ofereix unes sessions individualitzades d’informació i orientació en què aquells emprenedors de la comarca que volen impulsar el seu propi negoci reben una primera sessió que es fa de forma individualitzada un anàlisi del projecte de negoci i se l’orienta del procés d’assessorament per tirar-lo endavant.
Paral·lelament se l’informa dels tràmits a seguir i de les possibles ajudes i subvencions a què pot accedir. Pel que fa l’assessorament en la posada en marxa del negoci, el Consell Comarcal de la Selva va assessorar 78 emprenedors, que va suposar la creació de 48 empreses i 70 nous llocs de treball. Aquesta fase d’assessorament, està pensada per als emprenedors que, després d’haver participat en la fase d’informació i orientació, decideixen tirar endavant el procés d’anàlisi de viabilitat del projecte de negoci. Els principals objectius del procés són ajudar-los a analitzar la viabilitat tècnica i financera del projecte de negoci i acompanyar-los en tot el procés de posada en marxa. Els tècnics juntament amb cada emprenedor marquen un itinerari personalitzar per anar treballant les diferents parts del projecte i desenvolupar el pla d’empresa.
El conseller d’empresa, Eduard Colomé, ha explicat: “un altre de les fases que és fonamental a l’emprenedoria és el suport que aquests nous emprenedors tenen a l’hora de consolidar les seves empreses”. Per això, des del servei se’ls hi ofereix un suport durant els primers mesos i anys de funcionament del negoci, que ha de servir per analitzar l’evolució global de l’activitat i poder-la orientar en tots aquells aspectes que no estiguin funcionant correctament. Aquest tipus de seguiment, segons ha explicat Colomé, es va mantenint durant els tres primers anys de vida de l’empresa, al llarg dels quals l’emprenedor/a pot participar en tutories amb assessors del servei per anar replantejant l’estratègia empresarial i adaptant-la a la realitat socioeconòmica del seu mercat.
Durant l’any 2020, els tècnics d’empresa del Consell han fet un total de 398 assessoraments a empreses.
I per altra banda, també es fan visites a altres petites empreses del municipi per presentar-los el servei de suport a les pimes en àrees com la gestió financera, comercial, l’organització interna, o altres programes i serveis com Reempresa, entre d'altres.
Durant l’any 2020, un total de 108 empreses varen ser assessorades en aquesta fase de suport a la consolidació en el cas d’empreses de 0 a 3 anys de vida i en el cas de seguiment es va donar suport a la consolidació. Pel que fa les empreses assessorades amb seguiment PIME, és a dir les que fa més de tres anys des la posada en marxa del seu negoci, durant l’any passat van ser un total de 290 les que van rebre assessorament.
Durant la primera onada de pandèmia també es va voler donar visibilitat a empreses de la comarca i sectors empresarials per veure com estaven vivint la situació i quines mesures de reinvenció estaven prenent. Es va donar veu a un total de 32 empreses/sectors a través d’entrevistes per Instagram Live.
Formació i accions de sensabilització
A més de les sessions individualitzades d’informació i orientació, d’assessorament per a la posada en marxa del negoci, el suport a la consolidació d’empreses i el seguiment d’aquestes, des del servei de creació d’empresa es realitzen altres activitats com les sessions de formació i les accions de sensibilització. Pel que fa les accions de formació – que enguany s’han implantat definitivament el format online- se’n varen fer un total de 37 de tallers de formació amb més de 200 alumnes assistents. Durant els dos primers mesos, les sessions varen ser presencials però arran de la COVID-19, el model online es va imposar durant la resta de sessions formatives.
Pel que fa les accions de sensibilització es van realitzar un total de 6 accions a diferents instituts de la comarca, amb la idea d’ajudar a difondre la cultura emprenedora Paral·lelament es va realitzar la jornada l’Emprèn en femení, amb més d’una cinquantena d’assistents; dos networkings, amb més de 30 assistents cadascun (aquests es varen fer online): El networking rural – la cooperació entre professionals en l’àmbit rural- i la trobada d’empreses i emprenedors de la comarca, entre altres iniciatives com ara la del reconeixement a la millor iniciativa empresarial de la Selva, que en el cas de 2019 va recaure a l’empresa de Kunfabo, el primer smartphone africà i creada per una emprenenedora de Sils. Aquests networkings/trobades empresarials neixen amb la idea d’ampliar al xarxa de contactes i generar sinergies entre assistents.
Actualment hi ha un total de 12 punts d’atenció del servei ( Xarxa Emprèn Empresa de la Selva) als municipis de Breda, Caldes de Malavella, Hostalric, La Cellera de Ter, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils, Tosa de Mar, Vidreres i Vilobí d’Onyar. Això significa que a més de disposar del servei comarcal a Santa Coloma s’ha signat un conveni amb tots aquests municipis i això fa que els tècnics d’empresa del Consell es desplacin a aquests municipis per tal de donar servei a als emprenedors d’aquestes poblacions.