El Consell Comarcal de la Selva contracte 14 persones en el marc del Programa Treball i Formació COVID-19
- Detalls
- Publicat el Dissabte, 12 Desembre 2020 06:58
- Escrit per Consell Comarcal de La Selva
El Consell Comarcal de la Selva ha contractat catorze persones, en el marc de la convocatòria extraordinària del Programa Treball i Formació COVID-19. Amb la contractació d’aquestes persones, amb perfil administratiu, es pretén donar resposta a les necessitats de les entitats locals en el context de crisi. I és que una de les necessitats detectades ha estat la dificultat que tenen els ciutadans i ciutadanes de la comarca de la Selva per apropar-se a l’administració i realitzar tràmits electrònics. Per això, des de l’ens selvatà es va creure oportú acollir-se a aquest programa que, a més de donar resposta a les necessitat de molts ciutadans que tenen dificultats a l’hora de realitzar diversos tràmits amb l’administració, donarà una oportunitat que aquestes persones que s’han contractat es reincorporin al món laboral durant un període de nou mesos.
En molts casos, tal com ha explicat el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, moltes de les persones que participen en els programes que s’impulsen des del servei d’Ocupació tenen l’oportunitat de continuar treballant en l’administració durant un llarg període de temps i fins i tot, en alguns casos, acaben consolidant el seu lloc de treball. L’objectiu d’aquests programes és, sens dubte, la creació de llocs de treball per a les persones de la comarca.
El màxim responsable de l’ens selvatà, Salvador Balliu, ha reconegut que aquest any ha estat molt difícil i per això no escatimen esforços en la posada en funcionament de programes que permetin la creació de llocs de treball: “Per al Consell Comarcal de la Selva la creació d’ocupació és una prioritat, i no d’ara, sinó des de fa temps. Estem treballant en les polítiques d’ocupació tan des del servei d’ocupació com des del d’empresa.”
En la seva intervenció, Balliu ha donat la benvinguda a les persones que s’han contractat i els ha encoratjat que “aprofitin aquesta oportunitat que se’ls ha donat i que donin el màxim d’ells, ja que en molts casos els ajuntaments opten, si una persona és vàlida, a fer-li un contracte un cop finalitzin el programa.
Les principals tasques que realitzaran aquestes persones són suport a la ciutadania, especialment col·lectius vulnerables, en les gestions de tràmits telemàtics, gestió de tràmits referents a l’ensenyament a distància i en serveis digitals d’ús quotidià. Així mateix, impulsaran i donaran suport en la tramitació de l’IDCAT, registre en espais de salut digitals, i en plataformes i xarxes socials.
Entre les seves tasques també hi ha la de realitzar formació als col·lectius més desfavorits perquè puguin esdevenir autònoms en relació amb la utilitat d’Internet, aplicacions mòbils i eines de comerç electrònic i el suport en tràmits de sol·licituds d'ajuts municipals. En els casos que sigui necessari, aquestes persones també realitzaran altres tasques administratives d'atenció a la ciutadania.
Els ajuntaments col·laboradors i que han signat un conveni un conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal de la Selva són Anglès, Amer, Caldes, la Cellera de Ter, Fogars de la Selva, Riells i Viabrea, Riudellots de la Selva, Sant Feliu de Buixalleu, Santa Coloma de Farners, Sils, Tossa de Mar, Vilobí d’Onyar i Vidreres.
Aquest programa, que té una durada de nou mesos, està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya regulat per la Resolució TSF/1419/2020, de 16 de juny i l’Ordre TSF/156/2018, de 20 de setembre, l’Ordre TSF/115/2019, de 7 de juny i per l’Ordre TSF/20/2020, de 25 de febrer i cofinançat pel Fons Social Europeu en un 50% a través del Programa operatiu FSE de Catalunya 2014-2020.