Tots els mercats municipals de la província de Barcelona podran fer les seves vendes de manera on-line
- Detalls
- Publicat el Dijous, 23 Juliol 2020 16:04
- Escrit per Diputació de Barcelona
La Diputació de Barcelona posa en marxa una línia de suport econòmic i tècnic per a la digitalització dels mercats municipals El programa “Mercats en línia”, que està dotat amb 925.000 euros, forma part del Pla de Xoc de suport als Governs Locals de la Diputació de Barcelona L’objectiu de la Diputació és la reactivació econòmica i social, davant la crisi generada per la Covid-19
La Diputació de Barcelona ha posat en marxa el programa “Mercats en línia” amb l’objectiu de dotar de suport econòmic a la seixantena d’ajuntaments que disposen de mercat municipal per a la contractació d’una plataforma tecnològica de venda on-line. D’aquesta manera, tots els mercats municipals de la província de Barcelona, en total 93, podran realitzar les seves vendes a través d’aquesta plataforma digital.
Malgrat l’estat d’alarma provocat per la COVID-19, els 93 mercats municipals de la província han continuat oberts, incrementant el tiquet de compra en un 18%, gràcies, en part, a experiències individuals i atomitzades de paradistes que han explotat la venda on-line. D’aquesta manera, s’ha evidenciat que els mercats han d’aprofitar l’oportunitat que ofereixen les plataformes de venda on-line per a la seva dinamització i promoció ja que no existia una opció tecnològica homogènia i que generés equilibri entre els establiments municipals existents.
A més, aquestes plataformes tenen gran impacte en la reactivació comercial i per tant, proporciona adaptabilitat del model de negoci i, alhora, garantia de sostenibilitat de l’activitat. D’aquesta manera, la Diputació de Barcelona aposta per la digitalització i capacitat tecnològica dels municipis i garanteix l’equilibri territorial, a través de la implantació de la tecnologia.
L’objectiu és segons el diputat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Òscar Sierra, «apropar el producte de qualitat i proximitat que tenen els nostres mercats municipals a tota la població consumidora i facilitar la seva experiència de compra gràcies a la venda online i el repartiment a domicili». «Volem adaptar-nos així, a les seves necessitats a través de les noves tecnologies que cada cop tenen més força dins l'àmbit comercial», continua Sierra. I és que tal com finalitza el diputat «gràcies a la digitalització afavorim el negoci dels mercats municipals i millorem l'equipament públic».
El programa, dotat amb un pressupost de 925.000 euros, forma part d’”El Compromís municipal (2020-2023) amb la reactivació econòmica i social” de la Diputació de Barcelona que es desenvolupa, d’una banda, a través d’un Pla de Xoc dotat amb 100 milions d’euros per fer front de forma imminent als efectes de la pandèmia de la COVID-19.
De l’altra, el govern provincial compta amb un Pla Xarxa de Governs Locals que permetrà destinar, durant els propers tres anys, 900 milions d’euros per a reactivar socialment i econòmica les ciutats i pobles de la província.