El Servei de Joventut del Consell Comarcal de l'Alt Penedès ha atès 406 consultes durant el confinament
- Detalls
- Publicat el Dilluns, 06 Juliol 2020 15:29
- Escrit per Consell Comarcal de l’Alt Penedès
La crisi de la Covid-19 va coincidir amb el moment àlgid del procés d’orientació acadèmica i professional que habitualment es duu a terme als instituts i als equipaments juvenils de la comarca.
Al llarg del curs acadèmic, el Servei Comarcal de Joventut organitza tallers d’orientació acadèmica i professional a les escoles i els instituts, però el gruix de les consultes s’atenen durant els mesos de primavera, quan molts estudiants de l’últim curs d’ESO i de Batxillerat han de prendre decisions pensant en el seu futur professional.
Per aquest motiu, més del 60 % de les consultes han estat sobre educació i formació. El 17 % de les consultes eren de persones de menys de 16 anys; el 47 % tenien entre 16 i 19 anys; el 22 %, entre 20 i 24 anys, i el 12 %, enter 25 i 29 anys. La resta de consultes les van fer persones majors de 30 anys.
Les consultes s’han fet majoritàriament amb els i les joves, però en alguns casos han estat acompanyats per membres de les seves famílies. Han plantejat preguntes sobre el funcionament del Sistema Educatiu, possibles itineraris acadèmics, sobre les assignatures que havien d’escollir, les preinscripcions i segones oportunitats, entre d’altres. També s’han interessat per la recerca de feina, l’autoocupació i els ajuts de Garantia Juvenil per a les persones joves que es donen d’alta com a treballadors autònoms. En menor mesura, s’han fet consultes sobre temes de drogues, cursos de monitors de lleure, mobilitat internacional, camps de treball, cooperació internacional i treball a l’estranger.
De les 406 consultes rebudes entre el 17 de març i el 30 de juny, 368 s’han atès de manera telemàtica i 38 de manera presencial. Actualment ja hi ha la possibilitat d’acordar una cita prèvia per ser atès de manera presencial al Servei de Joventut del Consell Comarcal, però la major part de les consultes es continuen atenent de manera telemàtica perquè les persones joves estan molt familiaritzades amb aquestes eines.