El Ripollès estrena la nova marca turística, amb l'eslògan "Viu la teva història al Pirineu"
- Detalls
- Publicat el Dimarts, 23 Juny 2020 20:59
- Escrit per Consell Comarcal del Ripollès
Amb l’objectiu de reforçar el Ripollès com a destinació turística potent amb els recursos naturals com a atractiu principal, el Consell Comarcal del Ripollès va fent realitat les actuacions relacionades amb el pla de promoció del turisme de natura L’experiència dels Pirineus més autèntics. Es tracta d’un projecte dotat amb 1.966.107,57 euros, aportats per la convocatòria 2014-2020 del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER) administrat pel departament de la Presidència i pel Pla de foment territorial del turisme, del departament d’Empresa i Coneixement. És en aquest context que avui s’ha presentat, mitjançant un acte telemàtic, la nova marca turística del Ripollès i l’eslògan que l’acompanya: “Viu la teva història al Pirineu”.
Durant la presentació, el president, Joaquim Colomer, ha posat en valor “la feina feta durant mesos i mesos des del Consell Comarcal del Ripollès i l’Agència de Desenvolupament del Ripollès per crear una estratègia de promoció conjunta per la comarca”. També ha fet èmfasi en el fet que aquest ha estat un procés obert i compartit, d’una banda amb la implicació per primera de tots els ajuntaments, de desenes d’actors del sector turístic i també de la societat civil. Colomer ha descrit la marca com “un projecte de comarca fet entre tots i per a tots, pensant per atraure un turisme de qualitat que admiri, gaudeixi i respecti el nostre patrimoni”.
Unitat comarcal inèdita
De la seva banda, el conseller comarcal de Turisme, Xavier Guitart, ha refermat el consens que s’ha bastit al voltant de la creació de la marca. “S’ha aconseguit una unitat comarcal inèdita en matèria turística, conscients que l’èxit només l’aconseguirem des de la unitat però sempre respectant les identitats diverses de la comarca”, ha indicat. Així mateix, ha recordat les actuacions que s’han dut a terme a diversos municipis en el marc del mateix projecte FEDER, com la via ferrada del granòfir de Ribes de Freser, la construcció del centre de rebuda de visitants Porta a la serralada de Montgrony, a Campdevànol, o l’ordenació d’espais públics que s’està fent a Setcases, com a porta del Parc natural de les Capçaleres del Ter i del Freser.
Des de l’Agència de desenvolupament del Ripollès, el seu president, Josep Maria Farrés, ha celebrat la creació d’una nova estratègia global amb “unitat d’acció que permeti multiplicar el rendiment”. Així mateix, ha subratllat els atractius del Ripollès, incloent-hi el fet que presenta “una de les concentracions d’art romànic més grans d’Europa”, incloent-hi els monestirs de Sant Joan de les Abadesses, Camprodon i Ripoll, aquest, amb la portalada, que opta a esdevenir patrimoni de la humanitat.
A part de Colomer, Guitart i Farrés, també han participat a la presentació de la nova marca turística el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, Miquel Noguer; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font; i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font. Noguer ha qualificat de
“valuosos” els atractius turístics del Ripollès i ha felicitat el territori per la iniciativa. També ha posat en relleu “el grau de maduresa que té aquest projecte sobretot per la gran complicitat publicoprivada”. Ricard Font ha explicat com FGC contribueix a aportar valor a l’oferta turística del Ripollès mitjançant les estacions de Vall de Núria i Vallter 2000 i ha assegurat que aquesta companyia representa un aliat per a la comarca. Per acabar, David Font ha remarcat la natura i la bellesa dels pobles del Ripollès com a actius turístics i s’ha compromès a contribuir des de l’Agència catalana de turisme per donar-los a conèixer al món.
La nova marca turística aporta una imatge innovadora, moderna i, amb els diversos elements que la conformen, vol transmetre tots els atributs del Ripollès: natura i paisatge, esport, patrimoni cultural, història, gastronomia, productors. Tot això, contextualitzat en un Pirineu proper i accessible.
Joaquim Colomer també ha explicat totes les accions que es duran a terme dins d’un pla de comunicació a dos anys vista, que inclou la creació d’una pàgina web, la dinamització de xarxes socials i la creació de campanyes als mitjans de comunicació generalistes de Catalunya i a revistes i portals web especialitzats en turisme, del mercat català i del mercat francès. A més, durant la presentació s’ha mostrat la primera acció ja executada, que és el vinilatge de diversos vagons dels trens del metro del Vallès i del metro del Baix Llobregat amb las nova imatge del Ripollès. Properament se seguirà amb el vinilatge d’autocars de línies que uneixen el Ripollès amb Barcelona i Girona.
Per a la presentació de la nova marca turística del Ripollès, el Consell Comarcal del Ripollès també ha volgut comptar amb la complicitat de personalitats del territori amb alt poder de convicció i d’influència sobre el públic general. D’aquesta manera, s’ha emès un petit vídeo amb intervencions del cantant de Txarango Alguer Miquel, l’aventurar i emprenedor Albert Bosch, el campió mundial de bàsquet Xavier Rabaseda i el xef amb estrella Michelin Francesc Rovira.