L'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona reobre les seves oficines
- Detalls
- Publicat el Divendres, 19 Juny 2020 18:40
- Escrit per Diputació de Barcelona
Aquest dilluns, 22 de juny, dotze oficines de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona ja podran atendre la ciutadania de forma presencial. És l’inici del procés de reobertura de les oficines de l’ORGT, que aniran aixecant la persiana de forma esglaonada, garantint les mesures de seguretat per als empleats públics i els contribuents.
Les oficines que obriran dilluns vinent són les de Granollers, Igualada, Berga, Manresa, Rubí, Sant Feliu de Llobregat, Vic, Vilafranca del Penedès, Santa Coloma de Gramenet, l’oficina del Maresme, a Mataró, l’oficina del Garraf, a Sitges, i la del Centre d’Informació Tributària de Barcelona.
En una segona fase, entre el 22 de juny i el 20 de juliol, obriran 19 oficines més: Mollet del Vallès, Sant Celoni, Premià de Mar, Pineda, Cerdanyola, Barberà del Vallès, Ripollet, Sant Vicenç dels Horts, Sant Cugat del Vallès, Sant Boi de Llobregat, Esplugues, Sant Pere de Ribes, Badalona, Cornellà, Gavà, Viladecans, el Prat de Llobregat, Castelldefels i Vilanova i la Geltrú.
La resta d’oficines aniran obrint, en una tercera fase, tan aviat com disposin de les mesures de seguretat necessàries.
Aquesta atenció presencial, que es portarà a terme amb cita prèvia, complementarà l’atenció no presencial, que es va reforçar des de l’inici de la crisi sanitària, i que s’està prestant a través del web de l’Organisme, l’adreça general de correu electrònic d’atenció ciutadana, i les adreces de correu electrònic de les oficines i els telèfons directes, que consten publicats al web, així com els telèfons genèrics 932 029 802 i 932 029 805.
Al web de l’ORGT es poden fer tots els tràmits, així com presentar escrits per mitjà del Registre Telemàtic. El ciutadà també pot emplenar un formulari deixant el seu número de telèfon perquè el personal de l’Organisme s’hi posi en contacte per respondre les seves consultes.
Per a l’atenció telefònica, s’ha desplegat un servei de més de 180 línies, des d’on es pot rebre i efectuat tràmits, com ara el pagament amb targeta de crèdit i la domiciliació de tributs.
Més de 435.000 tràmits online
Des de l’inici de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, l’activitat de l’Organisme respecte a l’exercici de les funcions delegades de gestió, inspecció i recaptació s’està desenvolupant amb normalitat, a través de connexió en forma remota del seu personal, i dels canals telemàtics i telefònics d’atenció ciutadana, que van ser ampliats, i que han estat utilitzats de forma intensiva pels contribuents.
Tal com reflecteixen les dades referides aproximadament a l’últim més i mig d’activitat (1 de maig-14 de juny), s’han registrat 435.193 tràmits efectuats al web de l’ORGT, 34.510 atencions per correu electrònic i 75.064 atencions telefòniques.
L'Organisme de Gestió Tributària gestiona els impostos i tributs municipals d'acord amb els calendaris fiscals que aprova cada ajuntament de la província que ha delegat les seves competències a favor de l'ORGT.