El Servei de Teleassistència dona consells a la gent gran per afrontar la calor
- Detalls
- Publicat el Dimarts, 26 Juny 2018 14:36
- Escrit per Diputació de Barcelona
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.
Actualment aquest servei es presta a 83.424 persones usuàries amb la col·laboració dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).
Com cada estiu, el Servei Local de Teleassistència activa el Protocol de Temperatures Extremes (TEX) per fer front als riscos de la calor. En aquest sentit, diàriament des del centre d'atenció es reben avisos del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) sobre possibles alertes per altes temperatures dels diferents territoris de la demarcació de Barcelona. Des de l'1 de juny, dia en què es va activar el protocol i la campanya "Consells per afrontar la calor", s'han realitzat un total de 533 trucades a les persones més fràgils del servei que pertanyen als municipis on es reben les alertes. L'estiu passat es van realitzar més de 5.000 trucades.
Aquesta campanya s'acompanya també de díptics que recullen consells pràctics per reduir els efectes negatius de la calor relacionats amb la salut de les persones grans i per protegir la llar. Enguany, s'ha editat també un material addicional que es reparteix en fires i espais de gent gran.
A més, a través de les visites domiciliàries que el servei realitza de forma quotidiana, es lliura aquest material que recull consells com són: evitar sortir al carrer entre les 12 h i les 17 h; beure de 6 a 8 gots d'aigua al dia; evitar el consum de begudes alcohòliques, amb cafeïna o sucre; així com abaixar les persianes quan toqui el sol o bé obrir les finestres i ventilar durant la nit. A les persones que pateixen patologies cròniques com ara cardíaques, problemes respiratoris, diabetis, persones amb obesitat i/o mobilitat reduïda es fa més èmfasi en considerar-les més sensibles.
Qualsevol incidència o cas especial en l'habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor és comunicat als Serveis Socials de l'ajuntament corresponent així com també s'està en permanent contacte amb els serveis d'emergència de la comunitat davant qualsevol emergència.