La Diputació de Barcelona ofereix assessorament personalitzat i gratuït en les reclamacions per les clàusules abusives dels bancs
- Detalls
- Publicat el Dilluns, 14 Maig 2018 18:23
- Escrit per Redacció
S'han atès fins ara 3.557 famílies, de les quals 755 amb dret a justícia gratuïta i assessorades a l'efecte i de les 4.166 consultes generades, 3.711 (89% del total) eren per contractes afectats per una clàusula abusiva.
La Diputació de Barcelona proporciona atenció individualitzada i gratuïta a les persones consumidores en relació als litigis amb entitats financeres per la inclusió de clàusules abusives en contractes hipotecaris. Aquest servei es va materialitzar el juliol del 2017 amb la signatura de convenis de col·laboració amb els Col·legis Professionals de l'Advocacia (Barcelona, Sant Feliu de Llobregat, Manresa, Sabadell, Granollers, Mataró i Vic) i el suport dels Serveis Públics de Consum.
Els ciutadans poden concertar les visites a qualsevol dels 77 punts d'atenció disponibles distribuïts per tota la demarcació de Barcelona. Els convenis preveuen el desplaçament d'un advocat a les dependències dels Serveis Públics de Consum de les comarques de Barcelona que, prèvia visita concertada, atén de forma individualitzada i gratuïta, les consultes dels consumidors.
Les persones afectades reben un primer consell orientador d'un advocat especialista i informació sobre la conveniència d'acudir als tribunals o de recórrer a les vies alternatives de resolució de conflictes, però no es redacta cap document ni es tramita cap assumpte. Aquest servei també assessora els ciutadans respecte del dret a accedir a l'assistència jurídica gratuïta i de la documentació necessària per sol·licitar-la.
Atenció ciutadana
Des que es va iniciar aquest servei l'estiu passat, s'han atès 3.557 famílies que han generat 4.166 consultes, de les quals 3.711 han estat per contractes afectats per una clàusula abusiva, cosa que representa el 89 % de totes les consultes. 755 famílies han pogut acollir-se al dret a justícia gratuïta i han estat assessorades a l'efecte.
També hi ha hagut 2.527 consultes on el consumidor havia tingut un contacte previ amb el banc.
Suport als consumidors
Els acords amb els col·legis professionals d'advocats se sumen a les accions de suport als consumidors que la Diputació de Barcelona impulsa des de fa mesos per acompanyar-los en les seves reclamacions per les clàusules abusives.
Per atendre aquestes consultes, la corporació ha augmentat fins als 2 milions d'euros el pressupost destinat als Serveis Públics de Consum. També ha intensificat la formació específica en clàusules abusives als tècnics d'aquests Serveis (77 municipals i 7 comarcals) i s'han fet 150 xerrades i tallers arreu del territori que han comptat amb l'assistència de més de 8.000 persones.