L'Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Selva emet les recomanacions de rebaixes
- Detalls
- Publicat el Divendres, 05 Juliol 2024 16:19
- Escrit per Redacció
L’Oficina Comarcal de Consum de la Selva es fa ressò de les recomanacions que emet l’Agència Catalana del Consum (ACC). Tot i que la llei ja no acota uns períodes de rebaixes concrets encara hi ha molts comerços de la comarca de la Selva que, des del passat 29 de juny, ofereixen productes a preu rebaixats. Els consells van adreçats als consumidors en general.
Tingueu en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat. No confongueu les rebaixes amb altres tipus de vendes de caràcter especial, com ara:
Saldos. S’oferten productes a un preu inferior a l’habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència.
Liquidacions. Es realitzen per esgotar l’existència de determinats productes davant de situacions concretes, com ara el tancament de la botiga, el canvi de local o la realització d’obres.
Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa. S'entén per preu original el més baix que hagi tingut aquell mateix producte en aquell establiment, durant el mes anterior a les rebaixes.
Els productes rebaixats han d'estar clarament diferenciats d'aquells que no tenen descompte.
Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses: en vendes presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat. Si ofereix la possibilitat de fer canvis i devolucions, ha d’informar clarament de les condicions per fer-ho (termini, possibles excepcions, devolució dels diners o emissió d'un val, caducitat del val, etc.).
En el cas de les vendes per internet, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte en productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc. Consulteu més informació sobre el dret de desistiment.
Conserveu:
Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).
L’atenció al consumidor es realitza a la seu del Consell Comarcal de la Selva (carretera de Sils, 30) amb cita prèvia (972842161) i al correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.