La Diputació presenta al Consell Comarcal i ajuntaments la primera fase d’actuacions en tres camins que passaran a ser carreteres
- Detalls
- Publicat el Dijous, 03 Juny 2021 16:35
- Escrit per CC Vallès Oriental
Aquest dijous, ha tingut lloc a Can Ribas - Centre de Recursos Agraris de les Franqueses del Vallès la presentació de la primera fase d’actuacions en camins a la comarca del Vallès Oriental del Pla Zonal de la Xarxa Local de Carreteres de la Diputació de Barcelona.
L’acte, adreçat a les alcaldies dels municipis beneficiaris d’aquestes actuacions, ha comptat amb la intervenció del president del Consell Comarcal del Vallès Oriental i alcalde de les Franqueses del Vallès, Francesc Colomé i el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons.
La primera fase d’actuacions del Pla zonal al Vallès Oriental inclou el camí de Llerona a la Garriga, la carretera de Palaudàries, al terme de Lliçà d’Amunt, i el camí vell de Sant Celoni, entre Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni.
El Consell Comarcal hi ha col·laborat en tot el procés en la recollida d’informació amb els ajuntaments i en el treball de consens per establir la priorització dels 3 camins que s’hauran de convertir en carreteres de la xarxa secundària.
Camí de Llerona a la Garriga
Aquest camí, que comunica els nuclis de la Garriga i Llerona (les Franqueses del Vallès) i enllaç amb la carretera BV-1433, es convertirà en carretera. Tindrà una 2,21 km i el codi de carretera serà B-7453. La redacció del projecte constructiu començarà el 4rt trimestre d’aquest any 2021 i l’inici d’obres s’ha previst per al 3er trimestre de 2023. La inversió total és d’1.632.000 euros.
Carretera de Palaudàries
El camí que comunica les urbanitzacions Can Rovira i Can Lledó de Lliçà d’Amunt amb la carretera C-155 a l’altura del polígon de Palaudàries, entre els termes municipals de Lliçà d’Amunt i Parets del Vallès també es transformarà en carretera, amb una longitud de 2,61 km. El codi de carretera serà BV-6316. La redacció de l’estudi informatiu s’ha previst per al 4rt trimestre d’aquest any 2021 i el projecte constructiu tindrà lloc el 3er trimestre de l’any vinent, 2022. L’inici d’obres serà el 1er trimestre de 2024. Quest projecte té una inversió d’1.779.000 euros.
Camí vell de Sant Celoni
També es transformarà en carretera el camí que comunica Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni. Aquest camí té una longitud d’1,67 km. El codi de carretera serà B-7426. La redacció del projecte constructiu serà el 4rt trimestre d’enguany i l’inici d’obres s’ha previst per al 1er trimestre de 2023. Aquest projecte té una inversió de 579.000 euros.
El president del Consell Comarcal, Francesc Colomé, s’ha felicitat pel projecte: “És una oportunitat per la comarca i per als municipis beneficiats i ens posem al costat de la Diputació per si es poden acotar i reduir terminis”, ha dit.
Per la seva part, el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, ha destacat el consens de les alcaldies del Vallès Oriental per dur a terme els tres projectes i ha recordat que “mantenir en bon estat els camins requereix una inversió molt elevada i per això, des de la Diputació ajudem els municipis i, especialment, als que no disposen de connexions adequades”.
Pla Zonal de la Xarxa Local de Carreteres
El Pla Zonal de Carreteres té com a objecte racionalitzar, actualitzar i ordenar la xarxa local de carreteres, identificant aquells camins municipals que estan funcionant com a tals i aquelles carreteres locals que han perdut aquesta funció.
El Pla Zonal es pot considerar com un instrument de suport als ajuntaments. A banda de millorar la xarxa viària, el fet d’alliberar els ajuntaments d’aquells camins que estan fent una funció de carretera i que passaran a la xarxa viària de la Diputació, representa per a les administracions locals un important estalvi de despesa.
L’objectiu principal del Pla és garantir i millorar les condicions d’accessibilitat al territori per a totes les persones, especialment per a les que viuen en aquells municipis més petits que no disposen de connexions adequades amb la xarxa de carreteres.
La millora de l’accessibilitat esdevé fonamental per poder accedir a serveis essencials (sanitat, educació, cultura i oci, etc.), per frenar el despoblament d’algunes zones del territori i per augmentar la seva competitivitat econòmica.