El Consell Comarcal de la Selva entrega els diplomes de formació als agents telemàtics del programa Treball i Formació
- Detalls
- Publicat el Dimarts, 20 abril 2021 18:05
- Escrit per CC Selva
Aquest acte, que s’ha fet dilluns al migdia, ha comptat amb la participació del conseller d'Ocupació de l'ens selvatà, Eduard Colomé, que ha estat l’encarregat de fer la cloenda d'aquesta formació amb l'entrega dels diplomes dels dos nous cursos que han realitzat els agents telemàtics
Els agents telemàtics estan donant servei digital gratuït d'atenció a la ciutadania a diversos municipis de la comarca com Anglès, Amer, Caldes, la Cellera de Ter, Fogars de la Selva, Riells i Viabrea, Sant Hilari Sacalm, Sant Feliu de Buixalleu, Santa Coloma de Farners, Sils, Tossa de Mar, Vilobí d’Onyar i Vidreres
El Consell Comarcal de la Selva ha entregat els diplomes de la formació que han dut a terme els catorze agents telemàtics del programa Treball i Formació. Aquest acte, que s’ha fet dilluns al migdia, ha comptat amb la participació del conseller d'Ocupació de l'ens selvatà, Eduard Colomé, que ha estat l’encarregat de fer la cloenda d'aquesta formació amb l'entrega d’aquests diplomes dels dos cursos que han realitzat els agents telemàtics.
En el transcurs d'aquests dos cursos, que s'han dut a terme al Centre Cívic de Sils, s'han treballat les habilitats comunicatives i la intel·ligència emocional. Els agents telemàtics estan donant servei digital gratuït d'atenció a la ciutadania a diversos municipis de la comarca com Anglès, Amer, Caldes, la Cellera de Ter, Fogars de la Selva, Riells i Viabrea, Sant Hilari Sacalm, Sant Feliu de Buixalleu, Santa Coloma de Farners, Sils, Tossa de Mar, Vilobí d’Onyar i Vidreres.Aquests són els ajuntaments col·laboradors, i que han signat un conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal de la Selva i que, per tant, disposen d’agent telemàtic.
Els agents telemàtics, contractats pel Consell Comarcal de la Selva, donen suport als ciutadans en les gestions electròniques o els tràmits de qualsevol administració o organisme públic. Aquestes catorze persones es van contractar, en el marc de la convocatòria extraordinària del Programa Treball i Formació Covid-19.
Amb la contractació d’aquestes persones, amb perfil administratiu, es pretén donar resposta a les necessitats de les entitats locals en l’actual context de crisi. I és que una de les necessitats detectades ha estat la dificultat que tenen els ciutadans de la comarca de la Selva per apropar-se a l’Administració i realitzar tràmits electrònics. Per això, des de l’ens selvatà es va creure oportú acollir-se a aquest programa que, a més de donar resposta a les necessitat de molts ciutadans, donarà una oportunitat perquè aquestes persones que s’han contractat es reincorporin al món laboral durant un període de nou mesos.
En molts casos, tal com ha explicat el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, moltes de les persones que participen en els programes que s’impulsen des del Servei d’Ocupació tenen l’oportunitat de continuar treballant en l’Administració durant un llarg període de temps i fins i tot, en alguns casos, acaben consolidant el seu lloc de treball. L’objectiu d’aquests programes és, sens dubte, la creació de llocs de treball per a les persones de la comarca, i en aquest cas explícitament, a més, es pretén que aquestes persones donin suport als ciutadans amb tot tipus de gestions electròniques.
Les principals tasques que realitzen aquestes persones són de suport a la ciutadania, especialment a col·lectius vulnerables, en les gestions de tràmits telemàtics, gestió de tràmits referents a l’ensenyament a distància i serveis digitals d’ús quotidià. Així mateix, impulsen i donen suport a la tramitació de l’IDCAT, i al registre en espais de salut digitals, i en plataformes i xarxes socials.
Entre les seves tasques també hi ha la d’impartir formació als col·lectius més desfavorits perquè puguin esdevenir autònoms en relació amb la utilitat d’Internet, les aplicacions mòbils i eines de comerç electrònic i el suport en tràmits de sol·licituds d'ajuts municipals. En els casos que sigui necessari, aquestes persones també realitzen altres tasques administratives d'atenció a la ciutadania.
Aquelles persones que vulguin disposar del suport de l’agent telemàtic cal que demanin cita prèvia al seu municipi.
Aquest programa, que té una durada de nou mesos, està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, regulat per la Resolució TSF/1419/2020, de 16 de juny, i l’Ordre TSF/156/2018, de 20 de setembre, l’Ordre TSF/115/2019, de 7 de juny, i per l’Ordre TSF/20/2020, de 25 de febrer, i cofinançat pel Fons Social Europeu en un 50% a través del programa operatiu FSE de Catalunya 2014-2020.