Barcelona destina 40 milions d'euros al manteniment dels paviments de la ciutat fins al 2020
- Detalls
- Publicat el Dijous, 11 Agost 2016 14:00
- Escrit per Redacció
El Govern municipal ha aprovat la licitació de la nova contracta pel període 2017-2020, valorada en 25,3M i que preveu reforçar el manteniment i les reparacions de l'asfalt als carrils bici i als carrils bus
Els nous vehicles del servei de manteniment seran 100% elèctrics i s'utilitzarà maquinària de baixa contaminació acústica i atmosfèrica
A més, l'Ajuntament ha aprovat contractar actuacions per 5,86M anuals pel 2016 i 2017 per renovar i recobrir el paviment asfàltic de la xarxa viària, que s'inclouen en els 15M que el Pla de Rehabilitació Integral destinarà a l'asfaltat de carrers
El Govern municipal destinarà un total de 40 milions d'euros fins al 2020 al manteniment i renovació del paviment i les calçades de la ciutat per tal de millorar la qualitat de l'espai públic i la seguretat de la xarxa viària. Les actuacions preveuen utilitzar, entre d'altres, paviment sonoreductor amb l'objectiu de disminuir la contaminació acústica, i afavoriran la contractació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral.
Fins al 2020, s'actuarà en el total dels 12 milions de metres quadrats de calçades de la ciutat, dels quals el 80% corresponen a paviments d'asfalt (4 milions de metres quadrats amb asfalt sonoreductor).
Del total de recursos que es destinaran, 25,3 milions corresponen a la nova contracta de manteniment de les calçades de la ciutat de Barcelona 2017-2020 que l'Ajuntament ha licitat recentment. La nova contracta estableix les diferents actuacions de manteniment del paviment que s'han de fer durant els propers anys a la ciutat.
Així, es determinen dues zones d'actuació: la zona est, que comprèn Gràcia, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí; i la zona oest, que engloba Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts i Sarrià-Sant Gervasi. En base a aquests dos àmbits, la contracta reorganitza les diferents operacions de manteniment que s'han d'executar i que consisteixen en: reparacions programades, reparacions d'urgència, operacions d'asfaltat sonoreductor, asfaltats especials, obres de conservació preventiva, obres de reforç i renovació de paviments i obres de renovació complerta de la secció de paviment.
La nova contracta inclou algunes novetats respecte l'anterior, que s'han introduït amb l'objectiu d'implantar mesures que permetin avançar cap a una mobilitat més sostenible i segura.
- El sistema de reparació i manteniment farà una especial atenció i donarà una resposta àgil a possibles problemes que es puguin detectar als carrils bici de la ciutat.
- En la mateixa línia, també es prioritzaran les actuacions de millora sobre qualsevol incidència que es detecti als carril bus, treballant per garantir la màxima conservació de l'asfalt en aquests punts.
- Els vehicles del servei de manteniment seran vehicles 100 % elèctrics, amb bateries recarregables.
- Es farà ús de maquinària de baixa contaminació acústica i atmosfèrica.
- Els asfalts es fabricaran a baixa temperatura, reduint així els requeriments energètics i disminuint les emissions durant la fabricació i en el moment de col·locar-los.
- Es valorarà el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral.
Es tracta d'una contracta de gestió compartida que es treballa de manera transversal i col·laborativa amb els territoris. D'aquesta manera, les programacions de les operacions previstes responen a un criteri contrastat, que recull també les demandes i les prioritats dels veïns. Una vegada licitada, la previsió és adjudicar la nova contracta la propera tardor, amb l'objectiu que entri en vigor a principis del 2017.
Renovació de la xarxa pel 2016 i 2017 i pla de rehabilitació integral
A més, la Comissió de Govern ha aprovat dos contractes d'obres de manteniment de paviments asfàltics i renovació de la xarxa bàsica pels anys 2016 i 2017 valorats en un total de 5,86 milions d'euros anuals. Totes dues contractacions preveuen actuacions d'asfaltat i també preveuen el foment de l'ocupació de persones amb dificultats d'inserció al mercat laboral.
En concret, el primer contracte inclou renovacions de paviments al carrer de Pau Claris, al carrer de l'Escorial, a l'avinguda Josep Tarradellas i d'altres carrers de la ciutat. L'altre contracte preveu actuacions a la plaça d'Alfons Comín, la plaça de Karl Marx i altres carrers i àmbits de la xarxa viària de Barcelona.
Aquests 5,86 milions s'inclouen dins el Pla de Rehabilitació Integral (PRI), que preveu actuacions de renovació de l'espai públic de la ciutat i, en l'àmbit específic d'asfaltat de carrers, preveu una partida total de fins a 15 milions per tot el mandat.
Font: Ajuntament de Barcelona