La cultura i la gastronomia s’entrellacen en la sisena edició de la Setmana Internacional dels Mercats de Girona
- Detalls
- Publicat el Dimarts, 16 Maig 2023 17:00
- Escrit per Redacció
La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) s’obre de bat a bat a la cultura en la sisena edició de la Setmana Internacional dels Mercats de les comarques gironines, en el marc de la campanya internacional «Love Your Local Market» («Estimo el meu mercat»). Fins al diumenge 28 de maig, els diferents mercats oferiran gairebé cada dia activitats relacionades amb la música, la dansa, l’art i la literatura.
Sota el lema «La cultura és al mercat», s’han programat una vintena de propostes per posar en valor el paper d’aquests equipaments com a espais de relació i cohesió social, sense oblidar el seu propòsit principal, que no és cap altre que el d’oferir als clients productes i aliments de proximitat de la màxima qualitat.
La Diputació de Girona dona suport a aquesta campanya i hi participa de manera activa coordinant l’esdeveniment, al costat dels mercats de Girona, Lloret de Mar, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols, els nou integrants de la XMSG.
Les activitats, que ja van arrencar el cap de setmana passat a Palamós, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols, estan adreçades a tots els públics i compten amb propostes com la biblioteca al mercat, contes, una xerrada per menjar de manera saludable abans i després de fer esport, una activitat d’arts plàstiques o la commemoració dels cent anys de mercats a Palamós, amb una mostra d’imatges històrica, entre d’altres.
Tota la informació detallada de les diferents activitats es pot trobar en el lloc web oficial: https://estimoelmeumercat.ddgi.cat/. A les xarxes socials, les etiquetes per seguir aquesta campanya són #estimaelteumercat i #LYLM2023.
Premis a la fidelitat
La Setmana Internacional dels Mercats també arriba aquest 2023 amb regals gratuïts per als seus clients. Així, comprant a qualsevol dels mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona, es podran emportar una bossa de la campanya.
A més, al mercat del Lleó de Girona, es regalarà una bossa plegable i reutilitzable per cada 50 euros de compra en tiquets acumulats a les parades. Per la seva part, a Palafrugell, es donarà un cistell personalitzat amb la marca del mercat per les compres iguals o superiors a 150 euros.
La campanya internacional va néixer el 2011 al Regne Unit. L’esdeveniment ha anat creixent progressivament fins a comptar en l’actualitat amb més de 4.000 mercats de 19 països diferents d’arreu del món. Els mercats de la XMSG i la Diputació de Girona s’hi van afegir l’any 2018, amb la voluntat de reivindicar els mercats com a àgora dels pobles i ciutats, i convertir aquest espai en un punt de trobada i de relació per a la ciutadania, i d’aprenentatge en matèria de productes frescos, de proximitat i de temporada.