El servei de creació d'empresa del Consell Comarcal de la Selva ha atès 283 emprenedors durant el 2022
- Detalls
- Publicat el Dimarts, 28 Març 2023 11:27
- Escrit per Redacció
El servei de Creació d’Empresa del Consell Comarcal de la Selva ha atès un total de 283 emprenedors durant l’any 2022, segons ha informat aquest ens. A través d’aquest servei aquells emprenedors de la comarca que volen impulsar el seu propi negoci se’ls ofereix una sessió, que es fa de forma individualitzada, en què reben una anàlisi del projecte de negoci i se l’orienta sobre el procés d’assessorament per tirar-lo endavant.Paral·lelament se’ls informa dels tràmits a seguir i de les possibles ajudes i subvencions a què poden accedir.
D’aquests 283 emprenedors que va assessorar el Consell Comarcal de la Selva, un total de 85 varen crear la seva pròpia empresa, amb una generació neta de 103 nous llocs de treball. D’aquestes noves empreses, el 52% han estat creades per homes i un 48% per dones.
El president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha explicat que “continua dominant el comerç local”. Segons ha dit Balliu, durant el 2022 s’han creat 16 noves empreses de comerç, seguides de 14 nous projectes del sector de l’hostaleria. S’ha incrementat molt les activitats de freelance dedicades al disseny, la fotografia i el vídeo, amb un total de 8 negocis, així com les activitats de ioga o pilates.
Aquesta fase d’assessorament, està pensada per als emprenedors que, després d’haver participat en la fase d’informació i orientació, decideixen tirar endavant el procés d’anàlisi de viabilitat del projecte de negoci. Els principals objectius del procés són ajudar-los a analitzar la viabilitat tècnica i financera del projecte de negoci i acompanyar-los en tot el procés de posada en marxa. Els tècnics juntament amb cada emprenedor marquen un itinerari personalitzar per anar treballant les diferents parts del projecte i desenvolupar el pla d’empresa.
Per la seva banda, el conseller d’empresa, Eduard Colomé, ha explicat: “Una altra de les fases que és fonamental a l’emprenedoria és el suport que aquests nous emprenedors tenen a l’hora de consolidar les seves empreses.” Per això, des del servei se’ls ofereix un suport durant els primers mesos i anys de funcionament del negoci, que ha de servir per analitzar l’evolució global de l’activitat i poder-la orientar en tots aquells aspectes que no estiguin funcionant correctament. Aquest tipus de seguiment, segons ha explicat Colomé, es va mantenint durant els tres primers anys de vida de l’empresa, al llarg dels quals l’emprenedor/a pot participar en tutories amb assessors del servei per anar replantejant l’estratègia empresarial i adaptar-la a la realitat socioeconòmica del seu mercat.
Suport a microempreses per ajudar-les en la consolidació de la seva activitat
Durant l’any 2022, els tècnics d’empresa del Consell han fet un total de 541 visites a negocis locals de la comarca. Aquestes visites consisteixen en conèixer el negoci, valorar necessitats que tenen els empresaris, informar sobre ajudes i subvencions disponibles, assessorar sobre àmbits de gestió on tenen dubtes.
En aquest àmbit del servei de dinamització empresarial també s’ha donat suport en el procés de cessió de 14 negocis de la comarca, traspassos de negoci, dels quals se n’ha evitat el tancament.
Organització d’activitats de formació sobre consolidació i creixement empresarial de les microempreses de la comarca
A més de les sessions individualitzades d’informació i orientació, d’assessorament per a la posada en marxa del negoci, el suport a la consolidació d’empreses i el seguiment d’aquestes, des del servei de creació d’empresa es realitzen altres activitats com les sessions de formació i les accions de sensibilització. Pel que a fa les accions de formació, es varen fer un total de 32 tallers formatius en diferents municipis de la comarca sobre aspectes relacionats amb la consolidació i el creixement empresarial, amb la participació de 297 autònomes.
Pel que fa a les accions de sensibilització, es van realitzar un total de 5 accions a diferents instituts de la comarca, amb la idea d’ajudar a difondre la cultura emprenedora amb la participació d’un total de 88 alumnes. Paral·lelament es va du a terme la jornada Emprèn en femení, amb més d’una quarantena d’assistents; sis activitats de networking temàtics entre professionals de diferents sectors, amb una participació de 142 persones. Aquestes trobades empresarials (networkings) neixen amb la idea d’ampliar la xarxa de contactes i generar sinergies entre assistents.
També es va organitzar una nova edició del curs sobre Creació i gestió de microempreses. amb la participació de quinze persones, i es va dur a terme un programa de pre-accelaració per a projectes que ofereixen serveis empresarials per a entorn rurals, amb la participació de 15 persones (inclòs el programa Primer de preaccelaració de la Generalitat).
Actualment hi ha un total de 13 punts d’atenció del servei (La Selva Emprèn) als municipis de Breda, Caldes de Malavella, Hostalric, la Cellera de Ter, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Riudarenes, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils, Tosa de Mar, Vidreres i Vilobí d’Onyar. Això significa que, a més de disposar del servei comarcal a Santa Coloma, s’ha signat un conveni amb tots aquests municipis, i això fa que els tècnics d’empresa del Consell es desplacin a aquests municipis per tal de donar servei als emprenedors d’aquestes poblacions.