L’Ajuntament de Sant Cugat continua treballant per garantir el dret d’accés a la informació pública
- Detalls
- Publicat el Dimecres, 13 abril 2022 11:39
- Escrit per Redacció
L'Ajuntament de Sant Cugat ha participat en una prova pilot impulsada pel Síndic de Greuges de Catalunya, en el marc l’Informe d'avaluació del dret d'accés a la informació 2021 Segons l’informe que se’n deriva, l’Ajuntament de Sant Cugat és, en termes generals, una administració accessible, comprensible i garantista. Les millors notes se les emporten aspectes com l’accessibilitat i la comprensió de la informació, on el consistori assoleix un 100% de puntuació. Pel que fa a la resolució de consultes, Sant Cugat obté una valoració del 87%, i valora que la informació sol·licitada per la ciutadania es lliura i notifica dins el termini establert per la normativa. L’informe també considera que l’Ajuntament és, en un 75% dels casos, una administració ‘actualitzada, reutilitzable i interoperable’.
Lourdes Llorente, tinenta d’alcaldia de Bon Govern i Transparència: “Tot i la bona valoració de l’informe del Síndic, sabem que tenim molt marge de millora. Continuem treballant per escurçar els temps de resposta i simplificar els tràmits, i el seu llenguatge, per fer del nostre ajuntament una administració pròxima a la ciutadania.”
La sindicatura ha fet públic l'informe anual d'avaluació del compliment de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que enguany, amb informes individualitzats, recull els resultats aconseguits per un total de 188 administracions i ens públics en un test d'avaluació del dret d'accés a la informació pública. Aquest informe avalua aspectes com l’accessibilitat, la comprensibilitat, el temps de resolució de consultes, la solvència, la reutilització d’informació i altres conceptes de valor addicional, seguint els criteris de la següent Guia Metodològica.
L’informe complet es pot consultar en aquest enllaç
947 sol·licituds des de 2019
Com a valor afegit, el document posa en relleu l’oferiment per part de l’Ajuntament d’una informació exhaustiva, així com la publicació en el portal de transparència de les resolucions d'accés a la informació pública rebudes i tramitades durant l'any en curs.
Des de l’any 2019, l’ajuntament ha rebut 947 sol·licituds que es poden consultar en portal Dades Obertes del Consorci Administració Oberta de Catalunya o clicant aquest enllaç: https://dadesobertes.seu-e.cat/dataset/santcugatdelvalles-solicituds-acces-informacio/resource/acbb85cc-3b88-4910-aae3-d20083b6283e . Aquí es troben dades ordenades per la data de recepció, la descripció, el temps de tramitació i el sentit de la resposta.