Riells i Viabrea acollirà la fira del 25 al 27 d'abril
Un punt de trobada amb la sostenibilitat, la gastronomia i l'economia social i solidària
Bombers en acció, silvicultura en directe, tallers i activitats per a tots els públics, música i degustacions gastronòmiques seran algunes de les grans atraccions d'ECOVITA, la fira que reunirà empreses, artesans i projectes solidaris i compromesos amb un territori amb uns valors únics.
Aquest matí, la Sala de Plens del Consell Comarcal de la Selva ha acollit la presentació oficial de la VIII Fira Mediambiental ECOVITA del Montseny, que tindrà lloc els dies 25, 26 i 27 d'abril a Riells i Viabrea. L'acte ha comptat amb la participació de Josep Maria Bagot, alcalde de Riells i Viabrea; Anna Cortés , regidora de transició energètica, David Serra, tècnic de promoció econòmica de l'Ajuntament, i Martí Pujals, president del Consell Comarcal.
La fira arriba enguany amb una programació més ambiciosa, un pressupost ampliat i noves propostes que reforcen el seu paper com a espai de referència per la sostenibilitat, la gastronomia de proximitat i l'economia social i solidària, amb un enfocament especial en la protecció del paisatge del Montseny.
Sis zones temàtiques per descobrir, viure i transformar
ECOVITA 2025 comptarà amb sis àrees dedicades a diferents facetes de la sostenibilitat i la cultura local. Espai d'entitats: Tallers i xerrades sobre iniciatives locals. Expositors i degustacions: Productes locals amb degustacions a preus reduïts. Estands de sostenibilitat: Empreses i projectes innovadors. Racó de la fusta: Un vaixell de fusta i artesania en exhibició. Escenari juvenil: Espectacles i activitats interactives. Zona de demostracions: Exhibicions sobre gestió forestal i emergències.
Un dels majors atractius serà el simulacre en directe del cos de bombers i ADF de Riells, amb una exhibició de vestits antics i moderns, on els assistents podran interactuar i conèixer de prop la seva evolució. També es realitzarà una mostra de gestió forestal amb Aleix Calls, el popular influenciador mediambiental, que mostrarà el treball amb troncs i explicarà la importància de la gestió sostenible dels boscos.
En aquesta edició, la fira aposta per la tecnologia amb experiències de realitat augmentada i l'estrena del parc temàtic virtual Meta Park World, que permetrà als visitants explorar la fauna salvatge de manera interactiva.
La gastronomia, un pilar de l'esdeveniment
Una de les altres grans novetats i atractius de la fira serà l'estrena de l'Espai GastrodeGust. Els productors locals exposaran i vendran, a la vegada que s'oferiran a tots els visitants la possibilitat d'adquirir tiquets de degustació, podent tastar tots els productes oferts a un preu reduït. També s'han organitzat diferents tastos i demostracions en viu per aprofundir en els seus productes, en experiències que faran gaudir a tots els participants.
Paral·lelament, les entitats locals tindran un paper rellevant, tant en presència com en l'activitat que han preparat per a tots els visitants.
Un espai viu per al canvi
Durant la presentació, Josep Maria Bagot va explicar que la gestió forestal i el producte de proximitat seran dos dels elements cabdals en la reducció d'emissions de CO2 a tractar en la fira. Anna Cortés, ha remarcat que "en aquesta nova edició de l'ECOVITA hem volgut posar en valor les persones, els projectes i les entitats que treballen des del territori per construir un futur sostenible. A més, enguany hem volgut donar un pes especial a la gestió forestal, amb activitats sorprenents i educatives que segur que impactaran el públic." David Serra, per la seva banda ha detallat els quatre pilars d'aquesta edició: "la promoció de projectes locals, la implicació d'entitats del territori, la difusió estratègica de la fira i un programa pensat per a tota la ciutadania, amb especial atenció a la gestió dels boscos."
Més enllà d'un esdeveniment per a entusiastes de la sostenibilitat, ECOVITA està dissenyada per a tota la família, amb activitats infantils, exhibicions i zones de descans amb opcions gastronòmiques.
Amb aquesta VIII edició, la Fira Mediambiental ECOVITA reafirma el seu paper com a motor de canvi i consciència ecològica, oferint un espai de connexió entre productors, entitats i ciutadans compromesos amb un futur més sostenible. Riells i Viabrea es prepara per rebre visitants de tot el territori català en un esdeveniment que promet inspirar i sorprendre. El municipi, a més, continua destacant en iniciatives mediambientals, consolidant-se com un referent en economia circular i sostenibilitat a Catalunya.
Tot a punt per a la VIII Fira Mediambiental ECOVITA del Montseny
- 10 Abril 2025
- Riells i Viabrea
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.