dimarts, 04 de Març de 2025
Turisme

Sitges es promociona a la Fira Internacional de Turisme a Madrid

Sitges es promociona a la Fira Internacional de Turisme a Madrid

L’Ajuntament es reuneix a Fitur amb empreses i institucions de promoció turística per trobar vies noves de col·laboració que permetin promocionar la vila en els mercats d’interès per a la destinació.

La principal Fira Internacional de Turisme reuneix des d’avui i fins diumenge a més de 150.000 professionals del sector turístic.

Sitges està present a la 45a edició de la Fira Internacional de Turisme, Fitur, que se celebra a Madrid fins aquest diumenge, a través de l’estand de l’Agència Catalana de Turisme i sota el paraigua de la Diputació de Barcelona. L’esdeveniment, considerat un dels punts de trobada i de negoci més importants pels professionals del turisme, permet crear una xarxa de networking i col·laboració per afrontar els reptes del sector, entre els quals destaquen els àmbits de la sostenibilitat i de la innovació. Per la regidoria de Turisme de l’Ajuntament, la fira marca l’inici del pla d’accions per aquest 2025, i també és un espai on desenvolupar els projectes del Pla de Sostenibilitat Turística en les Destinacions (PSTD). D’altra banda, l’any ha començat amb la nominació de Sitges als Travel Gossip Awards com a millor destinació LGBTQ+.

Durant aquests dies s’han programat diferents reunions amb empreses i institucions, amb la voluntat d’establir relacions per desenvolupar el pla de treball 2025. L’Alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, explica que “Fitur és important per promocionar la destinació i també per avançar en els projectes estratègics de turisme de la nostra vila. Durant aquests dies podem ampliar la nostra xarxa de contactes i enfortir el nostre pes dins el sector”. L’alcaldessa també ha afegit que “conèixer les noves tendències del mercat és imprescindible per avançar en les accions turístiques de Sitges, que passen sobretot per desenvolupar projectes del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions, com el pla de descarbonització per a empreses turístiques locals”.

Més de 150.000 professionals i prop de 100.000 visitants de públic general assisteixen a la trobada, on hi ha representats 156 països amb 9.500 empreses expositores. El programa d’activitats inclou ponències, debats i taules rodones sobre temes com la intel·ligència artificial, la innovació o la digitalització enfocats al turisme.

Entre les reunions previstes per la regidoria, tenen un pes específic les relacionades amb la promoció turística. Es mantindran entrevistes amb els directors de les Oficines Espanyoles de Turisme (OET) a l’estranger, principalment de mercats d'interès per a Sitges definits en el pla de màrqueting turístic, com Regne Unit, Alemanya, Suècia o Irlanda. L’objectiu és trobar vies noves de col·laboració que permetin promocionar la vila en els mercats emissors de referència per a la destinació.

També s’han previst trobades amb empreses de consultoria turística per avançar en el desenvolupament de diferents projectes relacionats amb el PSTD. La finalitat és conèixer en què estan treballant les empreses especialistes en sistemes d'intel·ligència turística, i veure les novetats i tendències en el mercat. A més, s’han contemplat entrevistes amb la Xarxa DTI i Biosphere.

Projectes i accions destacades de 2025

Els projectes estratègics que s’han de posar en marxa aquest any dins el Pla de Sostenibilitat Turística en les Destinacions, són finançats amb 5 milions d’euros pels Fons Next Generation – EU, i tenen per objectiu millorar les destinacions turístiques treballant sobre el desenvolupament econòmic, ambiental i social. Entre els projectes a desenvolupar, hi ha el pla de descarbonització per a empreses turístiques locals, les secretaries tècniques que han de permetre treballar el turisme enogastronòmic, cultural i nàutic, i el Sistema d'Intel·ligència Turística.

 

També es treballarà per renovar de nou la certificació Biosphere Gold, que representa l’aposta de la destinació per un model de desenvolupament sostenible, i l'adhesió a la Xarxa DTI de Destinacions Intel·ligents. A aquestes accions, s’hi sumarà la celebració del 20è aniversari del Sitges Convention Bureau, i els actes de promoció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.