Els dos ajuntaments estan treballant en un nou servei mancomunat que permetrà augmentar les parades i doblar la freqüència de pas, mantenint els mateixos costos.
L’Ajuntament de Mont-roig del Camp i el de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant estan ultimant els detalls per a la posada en marxa d’un nou servei mancomunat d’autobús urbà que unirà els dos municipis. L’objectiu és sumar esforços per fer més eficient el servei actual i potenciar el transport públic.
És per això que aquest dimecres, l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho i l’alcaldessa de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Assumpció Castellví, acompanyats de tècnics de mobilitat dels dos ajuntaments s’han reunit a les oficines municipals de Miami Platja per acabar de tancar un conveni que se signarà pròximament.
En aquest acord també hi prendran part l’Administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, el Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat i l’empresa de transports Plana SL.
Amb aquesta nova fórmula, la Generalitat aportarà més de 100.000 euros per cobrir el cost del servei i els dos ajuntaments mantindran el cost actual, que en el cas de Montroig del Camp se situa al voltant dels 170.000 euros anuals, i el de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant de 124.000 euros. Pel que fa als autobusos que cobriran les dues línies servei seran de l’empresa Plana, unificant així el transport als dos municipis.
Es doblen les freqüències de pas
El nou servei enllaçarà els dos municipis mitjançant dues línies. Una d’aquestes és la de la costa, l'L1, que anirà de Vandellòs a Mont-roig, passant per Masriudoms, Masboquera, la urbanització de Vanessa Park, l’Hospitalet de l’Infant, Miami Platja, Nacional 340 i Mainou. Pel que fa a l'L2 farà el mateix recorregut, però un cop a Miami Platja passarà per avinguda Diversitat desviant-se per Casalot i Bonmont. Els dissabtes, l'L2, un cop a l’Hospitalet de l’Infant, passarà pel nucli de l’Almadrava. Les dues línies seran bidireccionals.
En el cas de Mont-roig, aquest nou servei regular de transport públic de viatgers, suposa passar de 8 expedicions al dia durant l’any a 16 expedicions diàries. En el cas de Miami Platja, de 8 a 24. Arribant fins a les 28 en període estiuenc. A més, en el cas de Mont-roig del Camp també hi haurà servei els dissabtes feiners, fet que fins ara no quedava cobert. Pel que fa a Vandellòs l’increment és de 18 a 20 expedicions, però en el cas de l’Hospitalet de l’Infant passa de 18 a 24.
Cal destacar que les dues línies faran parada a l’estació de tren d’ADIF de l’Hospitalet de l’Infant, amb 12 parades diàries per sentit, d’aproximadament una hora entre cadascuna, fet que permetrà enllaçar també el servei amb el transport ferroviari. Per Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, això suposa un increment de parades a l’estació de tren, perquè actualment en fa 7.
Les dues noves línies se sumarien al transport interurbà que ja està funcionant des del mes d’abril de 2022 i que permet enllaçar els dos municipis amb Reus i Tarragona.
Actualment, els dos municipis estan treballant i coordinant-se per acabar d’ajustar els horaris i possibles bonificacions que es puguin establir, amb la finalitat que el nou servei pugui entrar en funcionament aquest mateix 2025.
Serveis
Pas endavant per a la creació de dues línies d’autobús urbanes que uniran Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Miami Platja i Mont-roig
- 31 Gener 2025
- Vandellós i Hospitalet de l'Infant
- Redacció
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.