dissabte, 19 de Abril de 2025

Nous tallers per fomentar l’hàbit lector a Sitges

Nous tallers per fomentar l’hàbit lector a Sitges

La Biblioteca Josep Roig i Raventós de Sitges organitza els Bibliotallers per a infants a partir de quatre anys que inclou un conte, un debat i una manualitat.

Per participar-hi cal fer una inscripció prèvia a la Biblioteca sigui presencialment, per correu electrònic o per telèfon.

La Biblioteca Josep Roig i Raventós impulsa novament els Bibliotallers per fomentar la lectura i potenciar la creativitat entre els infants. Un cop al mes els nens i les nenes a partir de 4 anys poden escoltar l’explicació d’un conte, fer un petit debat sobre la narració i també participar en un taller per crear una manualitat sopresa.

Aquesta proposta lúdica convida els participants a aconseguir treure l’artista creatiu, que porten a dins, mentre estimulen més l’hàbit lector. Alhora també s’afavoreix que la Biblioteca sigui molt més que un espai de lectura i descoberta i, que també, es converteixi en un lloc de creació.

El pròxim bibliotaller serà el 18 de febrer i estarà dedicat al Carnaval. Coincidint amb la celebració de Sant Jordi, el següent bibliotaller s’organitzarà el 15 d’abril. En aquesta vetllada s’explicarà el conte Més! d’Emily Gravett, la història del drac a qui li agradava que li expliquessin contes.

Els bibliotallers són gratuïts, però per assistir-hi cal fer una inscripció prèvia a la Biblioteca Josep Roig i Raventós de manera presencial a la Plaça Catalunya, 1 o bé per correu electrònic a b.sitges.jrr@diba.cat), o per telèfon 93 894 84 86.

Biblioteallers

Els Bibliotallers van començar al 2020, però arran de la pandèmia es va fer una aturada fins al 2022. Des d’aleshores ha continuat la iniciativa amb molt d’èxit de participació. La programació dels Bibliotallers d’aquest 2025 va arrencar el 28 de gener amb la narració del llibre L’elefanta i la creació d’una manualitat: un joc d’anelles.

Els bibliotallers foment part de la programació d’activitats de la Biblioteca Josep Roig i Raventós.

Més tallers a la Biblioteca Josep Roig i Raventós

Taller familiar Bany de bosc urbà- La Biblioteca Josep Roig i Raventós treballa, principalment, el foment de la lectura a través de diferents activitats, però també potencia la sostenibilitat i el respecte al medi ambient. En aquesta línia, el 22 de març programarà el taller familiar ‘El Bany de bosc’ al Parc del Rocar, una proposta lúdica i vivencial que difon també el mindfulness a la natura.

L’activitat serà realitzada per Amanda Lozano Alfonso, especialitzada en coaching, que guiarà per fer un passeig de bany de bosc terapèutic passejar per aquest indret mentre els participants triaran un element que s’hagin trobat durant l’itinerari (pedra, fulla o branca). També faran una observació atenta de l’element i en acabar anotaran idees, sensacions i emocions i després les compartiran en grup.

Mitjançant aquesta proposta d’una hora i mitja aproximadament els assistents gaudiran d’estar en contacte amb espais verds i recordar la importància de cuidar la natura. Gaudir de banys de bosc contribueix a disminuir l’estrès i l’ansietat del dia a dia i acompanyar a cultivar la calma, el pensament positiu , el benestar interior i la creativitat, entre d’altres.

Taller l’aventura del canvi climàtic- descobreix i experimenta

El 25 de març s’organitzarà el taller ‘L’aventura del canvi climàtic: descobreix i experimenta’ adreçat a nois i noies de 9 a 12 anys. La Biblioteca Josep Roig i Raventós es convertirà en un laboratori climàtic i a través d’un joc virtual els participants podran descobrir què és el canvi climàtic. La meteoròloga Estel Figueras Saborit impartirà aquest taller, en què els assistents també podran veure amb els seus ulls quines són les causes del canvi climàtic i de quina manera es pot ajudar per canviar el món.

Taller: Fem un hotel d’insectes

El taller Fem un hotel d’insectes, adreçat a infants a partir de 4 anys, es programarà el 20 de maig per ajudar a descobrir el fascinant món d’aquests animals i com contribueixen a l’equilibri de la natura.

Els participants podran construir aquest hotel d’insectes dissenyat especialment per atreure aquests meravellosos éssers vius. També aprendran la importància de preservar els hàbitats naturals i com es pot contribuir a conservar-los.

 

Programació Bibliotallers 2025  

Lloc: Biblioteca Josep Roig i Raventós

Horari: 17.30 h

Edat: A partir de 4 anys

Amb inscripció prèvia a la Biblioteca Josep Roig i Raventós

Bibliotallers data i conte:

18 de febrer: Carnaval

15 d’abril: “Més!”

Més tallers

22 de març: Taller familiar: Bany de bosc urbà al Parc del Rocar

25 de març: L’aventura del canvi climàtic: descobreix i experimenta (9-12 anys)

20 de maig: “Fem un hotel d’insectes” (a partir de 4 anys)

Biblioteca Josep Roig i Raventós

Adreça: Plaça Catalunya, 1

Telèfon: 93 894 84 86

E-mail: b.sitges.jrr@diba.cat

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.