dissabte, 19 de Abril de 2025

L’equip de govern de les Franqueses projecta una nova residència a Bellavista

L’equip de govern de les Franqueses projecta una nova residència a Bellavista

A hores d'ara s’estudien nous emplaçaments a la zona per oferir més places públiques

El govern de les Franqueses està treballant en un nou estudi per construir una residència a Bellavista i oferir més places públiques al municipi. L’Ajuntament ha pres aquesta decisió després d’estudiar la sol·licitud d’ampliació del termini d’execució de l’obra de la residència projectada al carrer del Terme i concloure que l'empresa concessionària no ha presentat arguments que facin jurídicament viable l'ampliació del termini de construcció marcat a la licitació, i tampoc s'ha produït cap fet extern que ho justifiqui.

El 14 de juliol de 2022, el ple de l’Ajuntament de les Franqueses va adoptar l’acord d’adjudicar a l’Entitat Residència Tercera Edat l’Onada, SL el contracte de concessió d’obres d'una residència a Bellavista, que es va signar el 6 de setembre d’aquell mateix any. La clàusula quarta d’aquest contracte estableix que el termini màxim d’execució  de l'obra serà de 30 mesos des de l’endemà de la formalització del contracte i, per tant, el centre hauria d’estar finalitzat i equipat el 7 de març de 2025. 

El projecte licitat a l’Onada preveia una residència amb 110 llits de residència i 25 places de centre de dia, dels quals només 3 llits i 2 places estaven destinades a titularitat pública. 

El 5 de novembre de 2024 l’empresa va demanar una ampliació de 24 mesos del termini d’execució del contracte després de fer una reunió amb representants del govern, però els serveis jurídics del consistori han conclòs que no es pot concedir per manca d’arguments que justifiquin aquesta mesura.

Tenint en compte que el 7 de març s'acaba el termini establert a la licitació per posar en marxa la residència, i aquesta encara no s'ha ni començat a construir, l'equip de govern ja fa mesos que treballa per poder tenir una alternativa, i que aquesta sigui de titularitat 100% pública. D'aquesta manera es podrà facilitar l'accés a aquests serveis de manera molt més econòmica a les persones grans que ho necessitin.

Per tal de fer-ho possible, l’alcalde de les Franqueses, Juan Antonio Corchado Ponce, ja ha establert converses amb Raúl Romero Montaña, secretari general de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya, i s’han emplaçat a estudiar col·laboracions per fer realitat un nou projecte.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.