L’objectiu és facilitar la retirada de vehicles de baixa o abandonats per preservar l’entorn i millorar la convivència ciutadana
L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant ha posat en marxa una campanya per fomentar la retirada de vehicles en desús o abandonats, amb l'objectiu de millorar la neteja viària i preservar el medi ambient. Aquesta iniciativa permet als propietaris i propietàries gestionar la baixa definitiva dels seus vehicles de manera gratuïta, a través d'un nou servei que ofereix la Policia Local en col·laboració amb l'empresa local autoritzada com a gestora de residus, Grúes i Taller José i José Luis.
Les persones interessades a utilitzar aquest servei només han de dirigir-se a la Comissaria de la Policia Local, ubicada a la Plaça Àster s/n de l’Hospitalet de l’Infant; i sol·licitar una autorització de baixa voluntària. D’aquesta manera, la Policia Local podrà encarregar-se de fer tots els tràmits administratius davant la Direcció General de Trànsit (DGT) i de retirar el vehicle, que serà desballestat posteriorment.
Documentació necessària
Per fer ús d'aquest servei, cal aportar la següent documentació original:
Fotocòpia del DNI/NIF de la persona propietària.
Fotografia recent del vehicle.
Permís de circulació del vehicle.
Targeta d'inspecció tècnica del vehicle.
Una vegada tramitada la baixa definitiva i destruït el vehicle, l'empresa autoritzada lliurarà al titular el document de baixa de la DGT i el certificat de destrucció.
Important: En cap cas aquest vehicle pot trobar-se judicialment en procés d'embargament o precinte per part de l'administració o entitat financera.
Beneficis mediambientals
Amb aquesta campanya, l'Ajuntament vol reduir l'impacte ambiental que provoquen els vehicles abandonats, ja que aquests poden generar contaminació, acumular aigua en èpoques de pluja i convertir-se en focus de mosquits i infeccions, segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Francisco Javier Ochoa.
A més, cal tenir en compte que l'abandonament de vehicles a la via pública pot suposar sancions econòmiques d'entre 751 i 1.500 euros.
Es pot fer una reclamació per a la retirada de vehicles abandonats en aquests casos:
Quan hagin transcorregut més de dos mesos des que ha esta immobilitzat o retirat de la via pública i dipositat a les instal·lacions que determini l'Ajuntament i la persona que en sigui propietària no hagi formulat al·legacions.
Quan romangui estacionat per un període superior a un mes en el mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible el desplaçament pels propis mitjans.
Quan hi manquin les plaques de les matrícules.
Aquest nou servei s'ofereix de manera gratuïta amb la voluntat de facilitar als veïns i veïnes la retirada de vehicles que ja no necessiten; i de contribuir a la millora de la imatge i la neteja del municipi.
Per a més informació, es pot contactar amb la Policia Local a través del telèfon 609 30 89 45.
Gestió Municipal
L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant posa en marxa un servei gratuït de retirada de vehicles
- 04 Març 2025
- Vandellós i Hospitalet de l'Infant
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.