dimecres, 05 de Febrer de 2025
Cultura

L’Ajuntament de Sitges organitza dos tallers al voltant del Dia Europeu de la Mediació

L’Ajuntament de Sitges organitza dos tallers al voltant del Dia Europeu de la Mediació

La primera sessió és aquest dimecres i s’adreça a la gent gran, mentre que dissabte es fa una jornada orientada als infants.

Sitges continua amb la celebració dels actes entorn el Dia Europeu de la Mediació, que es commemora el 21 de gener. Per fomentar la resolució dels conflictes mitjançant el procediment de la mediació, la regidoria de Participació, Govern obert i Transparència ha preparat dos tallers orientats a públics específics per apropar-los a aquests conceptes.

El casal de la Gent gran del carrer de Joan Maragall acollirà la trobada ‘Eines per a una convivència pacífica’, el dimecres 5 de febrer, a 2/4 de 5 de la tarda. Aquest taller és gratuït i s’enfoca al col·lectiu de la gent gran per fomentar la comunicació assertiva i ser conscients de la rellevància de les paraules que s’utilitzen en els conflictes i la seva resolució, ja que poden ser eines facilitadores o també obstacles per arribar a solucions.

La regidora de Participació ciutadana, Govern obert i Transparència, Eva Martín Martínez, considera que “creiem que difondre els valors de la mediació és un mitjà per fomentar una societat més dialogant davant la resolució de conflictes, aconseguint resultats més satisfactoris per a les parts, sense arribar al jutjat”. La regidora Martín afegeix que “els tallers que proposem s’adrecen, a més, als joves i a la gent gran, perquè hem detectat que són les franges d’edat que menys ús fan del servei, així com als infants perquè coneguin les eines que aporta la mediació”.

Precisament, un altre dels sectors de població que tindrà un taller orientat a la seva edat és el dels infants de 4 a 8 anys i les seves famílies. Amb el nom de ‘Lleó, cargol, dofí’, s’ha previst una jornada per abordar temàtiques sobre mediació comprensibles per als infants, aquest dissabte a les 11 del matí a L’Escorxador. Aquest taller també és gratuït però cal inscriure’s prèviament al correu partricipacio@sitges.cat.

Per tal de celebrar aquest Dia Europeu de la Mediació, s’ha realitzat un taller al Servei Intervenció Socioeducatiu (SIS) per exercitar l’escolta activa, atendre el llenguatge no verbal, enriquir l’assertivitat i potenciar l’empatia en el sector de població de 12 a 14 anys. L’acte es va fer el passat 29 de gener al SIS de la Plaça de Catalunya amb les persones habitualment ja usuàries d’aquest servei municipal.

Al seu torn, la Biblioteca Santiago Rusiñol, a la plaça de l’Ajuntament, disposa d’un racó temàtic amb llibre relacionats amb la gestió de les emocions i la gestió alternativa de conflictes i mediació.

Servei municipal de mediació

L’Ajuntament de Sitges disposa del Servei municipal de mediació, que s’ofereix gratuïtament els dimecres i els divendres, de 9 a 14 h i de 15 a 20 h, a la plaça de l’Ajuntament, número 9 (cantonada amb el carrer Major). Per accedir-hi cal sol·licitar cita prèvia a través del correu mediacio@sitges.cat o del telèfon 603850967.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.