dilluns, 12 de Maig de 2025

L’Ajuntament de Sant Cugat aprova la convocatòria del nou Servei d’Atenció Domiciliària que incorpora importants millores

L’Ajuntament de Sant Cugat aprova la convocatòria del nou Servei d’Atenció Domiciliària que incorpora importants millores

El nou servei, que aposta per la proximitat, preveu atendre unes 600 persones amb un total de 138.000 hores l'any. 
Només s'hi podran presentar entitats de serveis socials homologades per la Generalitat



El ple municipal ha aprovat avui per unanimitat les bases de la convocatòria per a l'establiment de la gestió delegada del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) de Sant Cugat.

El nou contracte introdueix un canvi de gestió pel qual només podran optar empreses homologades per la Generalitat de Catalunya, que hagin acreditat el compliment d'uns criteris de solvència econòmica i tècnica, i d'un sistema de qualitat, que garantiran una prestació del servei amb uns estàndards mínims de qualitat.
 
El nou contracte tindrà una durada de quatre anys (2024-2028), ampliables a 10 anys, i un pressupost de 15.461.567,01 €.
 
Importants millores
 
Més enllà del canvi de model de gestió, el contracte contempla importants millores que permetran la reducció de la ràtio d'usuaris per professional.

S'incorporen nous perfils professionals com l'Integrador social i el Terapeuta ocupacional per oferir una atenció més especialitzada.
S'inclouen els dissabtes com a servei ordinari pels serveis d'atenció personal.
S'adapten les franges del servei a les necessitats de la persona o família sol·licitant.
S'amplia el temps efectiu de servei en el domicili a 1 hora.
S'amplia la flota de servei i vehicles que puguin circular a les zones de baixes emissions a Sant Cugat.
Es dotaran d'ajuts tècnics a les persones usuàries que ho necessiten.
S'estableix un Pla de qualitat i estàndards de qualitat per facilitar l'avaluació del servei.

Amb aquests canvis, es preveu atendre 600 persones i oferir 138.000 hores de servei cada any, repartits entre Atenció personal, Atenció a la Infància i Servei de neteja.
 
Model SAD de proximitat 
 
Una altra de les novetats serà la implementació d'un projecte pilot en un barri per facilitar l'organització per zones dels equips de professionals d'atenció directe (PAD). Aquesta prova afavorirà una atenció més integral i centrada en les necessitats de la persona, així com més flexibilitat pel que fa a horaris i serveis. L'objectiu de la prova pilot és fer-la extensiva a tot el municipi.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.