dissabte, 19 de Abril de 2025

La Policia Local de Sant Cugat s'integra telemàticament a la plataforma del sistema d'avisos d'emergències 112 de Catalunya

La Policia Local de Sant Cugat s'integra telemàticament a la plataforma del sistema d'avisos d'emergències 112 de Catalunya

Aquesta integració redueix el temps entre la recepció d'una trucada d'emergències i la tramesa d'informació a la Policia Local i permet oferir una resposta més àgil i eficaç a les emergències que es produeixin a la ciutat.

L'anunci l'han fet aquest matí la consellera d'Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, i l'alcalde Josep Maria Vallès, que han mantingut també una reunió de treball.

Sant Cugat es converteix en la primera ciutat, després de Barcelona, en implementar la integració al 112, després de superar la fase de proves  i de l'aprovació del conveni en el Ple municipal del dilluns vinent.

L'alcalde, Josep Maria Vallès, ha rebut aquest matí a l'Ajuntament la consellera d'Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, acompanyat dels tinents d'alcaldia i portaveus dels grups municipals.

Després de la signatura en el llibre d'honor de la ciutat, Vallès i Parlon han mantingut una reunió de treball per tractar diferents temes que afecten ambdues administracions.

Posteriorment, la consellera i l'alcalde, junt amb el tinent d'alcaldia de Seguretat, Bernat Picornell; la directora general del CAT112, Irene Fornós, i el director general de coordinació de les Policies Locals de Catalunya, Daniel Limones,  han anunciat avui la integració telemàtica de la Policia Local de Sant Cugat  al servei d'emergències del CAT112, una iniciativa que té com a objectiu reforçar la seguretat i millorar la capacitat de resposta davant situacions d'emergència a la ciutat.

Núria Parlon, consellera d'Interior i Seguretat Pública: "Sant Cugat és pionera a Catalunya, junt amb Barcelona, en incorporar-se al sistema de carta telemàtica. Això permetrà a la Policia Local rebre les alertes al mateix temps que la resta de cossos operatius i amb informació molt valuosa com la geolocalització de les incidències. La voluntat de la Generalitat és que la resta de municipis es vagin incorporant al sistema del 112."

A partir d'ara, la Policia Local de Sant Cugat, s'integra telemàticament a la plataforma del CAT112, un sistema que ja inclou els Mossos d'Esquadra, els Bombers de la Generalitat, el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), la Guàrdia Urbana de Barcelona i els Bombers de Barcelona.

Josep Maria Vallès, alcalde de Sant Cugat: "La integració al 112, que està en marxa des de fa dos mesos i que aprovarem en el pròxim ple, agilitzarà el procés de gestió d'emergències i la resposta de la Policia Local. Amb aquesta iniciativa avancem cap a una major seguretat a Sant Cugat, un municipi molt extens i amb gairebé 100.000 habitants, que des del 2017, i gràcies a la coordinació dels cossos policials i d'emergències, no ha parat de millorar pel que fa a les xifres d'incidents relacionats amb la delinqüència".    

Sant Cugat es converteix així en la primera ciutat, després de Barcelona, en implementar la integració telemàtica a la plataforma del CAT112, un cop superada la fase de proves que s'ha realitzat durant els darrers mesos i de l'aprovació, en el Ple municipal de dilluns vinent,  del conveni entre l'Ajuntament i el Centre d'Atenció i Trucades d'Urgència 112 Catalunya.

El regidor de Seguretat de l'Ajuntament de Sant Cugat, Bernat Picornell: "Sant Cugat es consolida com a referent en seguretat, amb un sistema pioner que millora la resposta davant emergències. La integració de la Policia Local dins del servei 112 és un pas endavant en la coordinació entre els serveis d'emergència, i permetrà que la nostra ciutat sigui encara més segura per als nostres veïns i veïnes. La rapidesa i eficàcia d'aquesta nova eina són fonamentals per garantir una millor protecció de la ciutadania".

Aquesta integració permet reduir significativament el temps entre la recepció d'una trucada al 112 i la seva tramesa als cossos operatius implicats, ja que el CAT112 pot transferir l'incident mitjançant carta telemàtica i de manera simultània a tots els serveis d'emergència. Fins ara, els incidents destinats a la Policia Local de Sant Cugat es comunicaven via trucada telefònica.

A més de reduir el temps de resposta, aquest sistema garanteix una major qualitat i homogeneïtat en la informació compartida. La carta de trucada, que especifica els detalls de l'avís, és comuna per a tots els cossos implicats i es distribueix simultàniament, per la qual cosa els i les agents de la Policia Local de Sant Cugat podran obtenir en tot moment la informació precisa sobre el lloc de l'incident, l'índex de gravetat de la situació i la millor manera d'actuar.

Amb aquesta integració, el CAT112 reafirma el seu compromís d'incorporar telemàticament totes les policies locals de Catalunya que disposen d'una sala de coordinació operativa 24x7 durant tot l'any.

Activacions de la Policia Local de Sant Cugat a través del CAT112

Any 2024: 4.201 despatxos
Any 2023: 4.401 despatxos

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.