dissabte, 19 de Abril de 2025
Entorn i Territori

La Diputació de Lleida dignificarà el conjunt arqueològic del Castell de Guimerà

La Diputació de Lleida dignificarà el conjunt arqueològic del Castell de Guimerà

L'Àrea de Serveis Tècnics ha redactat el projecte per consolidar el tram de muralla que va patir una esllavissada.

Es farà la redacció de manteniment i consolidació de diferents espais del Castell de Guimerà que permeti l'accessibilitat i funcionalitat de l'espai.

La diputada de Serveis Tècnics, Cristina Morón, s'ha reunit també amb l'alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan.

La diputada de Serveis Tècnics de la Diputació de Lleida, Cristina Morón, ha visitat aquest dimarts el conjunt arqueològic del Castell de Guimerà. La diputada ha conegut l'esllavissada d'un tram de muralla que va patir un despreniment a mitjans de l'any passat a la part de l'entrada entre el castell i l'església. En aquest sentit, l'Àrea de Serveis Tècnics ja ha redactat el projecte per consolidar el tram de muralla, que té un cost de 209.111,62 €, IVA inclòs; i que s'iniciarà durant aquest 2025.

A més, es farà la redacció de manteniment i consolidació de diferents espais del castell que permeti l'accessibilitat i funcionalitat de l'espai durant aquest 2025. També es col·locaran planells informatius i expositius de les diferents parts del monument per conèixer la història del castell. Totes aquestes obres, que s'executaran el 2026, permetran dignificar l'espai del Castell de Guimerà.

El conjunt, que és propietat de la Diputació de Lleida, va ser excavat a la dècada dels anys noranta del segle XX i la torre del castell restaurada pel Servei d'Arquitectura de la Diputació.

La diputada de Serveis Tècnics, Cristina Morón, ha explicat que "des de la Diputació de Lleida hem de continuar treballant per consolidar i millorar el nostre patrimoni. El Castell de Guimerà és un petit tresor de l'Urgell, i des de l'Àrea de Serveis Tècnics volem que aquest espai sigui un punt de referència per a tota la comarca."

Reunió amb Alba Pijuan, alcaldessa de Tàrrega

D'altra banda, l'Àrea de Serveis Tècnics s'ha reunit amb l'alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, i el primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, José Luis Marín, per posar-se a disposició del consistori targarí i per intercanviar propostes que afecten el municipi.

En el decurs de la trobada, la diputada ha recordat que, actualment, el Pla Zonal es troba en període d'al·legacions i ha animat al govern municipal a presentar al·legacions per trobar alternatives per millorar les vies i la mobilitat del territori.

També s'ha debatut sobre qüestions de mobilitat i qüestions d'urbanisme, com la possible ampliació del pavelló de l'escola Àngel Guimerà.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.