Biarnés: "lamentem que els republicans s'afegeixin als socialistes i afebleixin aquesta justa reivindicació comarcal"
El conseller comarcal i portaveu de Compromís municipal-Junts, Rubén Biarnés, ha denunciat l'abstenció d'ERC-Acord Municipal al Consell comarcal a la moció que demanava el màxim suport en defensa de les helisuperfícies de Móra d'Ebre i Tremp, que es van veure afectades recentment per la retallada d'efectius sanitaris i d'emergència. Aquesta situació no va comptar amb una política comunicativa transparent de cara als territoris afectats i va generar malestar als municipis afectats.
El portaveu de Junts ha assenyalat que "aquesta actitud irresponsable d'ERC afebleix una reivindicació justa, suposa una falta de coherència amb el vot a favor a la mateixa moció al darrer ple extraordinari i urgent de Móra d'Ebre i implica debilitat de la comarca davant futures crisi com les viscudes". El fet és "sorprenent", sobretot per què un dels consellers d'ERC és també regidor a l'Ajuntament de Móra d'Ebre.
Al seu parer "ara tocava ser contundents en la reivindicació del manteniment de la base i uns serveis de qualitat". L'alcalde de Móra d'Ebre ha dit, a més que "no se sosté que qui fa uns dies va votar a favor de la moció dels helicòpters medicalitzats, ara s'abstingui justificant que governen junts amb els socialistes al Consell comarcal". Per Biarnés "malauradament el problema no està solucionat encara i res ens garanteix que no tornarem a quedar desprotegits i s'enduran l'helicòpter quan ho considerin".
La moció reclamava al Departament de Salut el manteniment de la base de Móra d'Ebre plenament operativa amb els helicòpters medicalitzats així com també les bases del Pirineu (Tremp), Barcelona (Sabadell) i Comarques gironines (Girona).
Així mateix demanava que la Generalitat faci complir a l'empresa adjudicatària els plecs del contracte i que, en cas d'incompliment, faci les passes administratives i jurídiques pertinents i que es traslladés l'acord als grups parlamentaris, al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, al Delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l'Ebre i al de l'Alt Pirineu i Aran, i a les entitats municipalistes ACM i FMC.
Des de Junts recorden que la decisió de mantenir tres helicòpters medicalitzats del SEM enlloc dels quatre previstos i, especialment amb la decisió de substituir les dos bases de Móra d'Ebre i Tremp per una única a Lleida, feia augmentar l'atenció 30 o 40 minuts a la majoria de municipis de les Terres de l'Ebre i Pirineu, afectant greument l'equitat territorial sanitària a aquests dues vegueries.
Des de l'Ajuntament s'està treballant en la nova ubicació de l'heliport per tal que pugui prestar serveis les 24 hores.
Protecció Civil
Junts denuncia l'abstenció d'ERC en la defensa de l'helicòpter sanitari al Consell comarcal de la Ribera d'Ebre
- 04 Febrer 2025
- Mora d'Ebre
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.