Dels 49 serveis conclosos aquest 2024, 35 han acabat amb pactes entre les parts.
El Servei de Mediació de l’Ajuntament de Sitges ha resolt 35 dels 49 casos que ha aconseguit tancar dins del 2024. Això significa que el 71% dels casos ha finalitzat amb un acord o una solució per als usuaris. Aquest 71% de resolucions està molt per sobre del 27% de casos que han desistit sense finalitzar el procés de mediació o del 2% en els quals no hi ha hagut acord. A banda d’aquests 49 casos ja tancats dins del 2024, s’ha treballat en 10 casos més, que continuen oberts en la cerca d’un acord aquest any.
Entre els 49 casos conclosos el 2024 i els 10 en els quals encara s’hi treballa, al llarg del 2024 s’ha intercedit en conflictes que afectaven unes 120 persones. Les disputes veïnals han estat el principal problema abordat des del Servei de Mediació, amb un 61% dels casos tractats. La segona casuística més tractada, amb un 22%, ha estat relativa a l’àmbit familiar, mentre que les activitats econòmiques han generat un 14% de les atencions.
La majoria dels usuaris del servei tenen de 31 a 64 anys (un 77%) i els majors de 65 anys han suposat el 23% restant, ja que cap menor de 30 anys ha fet ús d’aquest servei durant el 2024. D’aquestes, un 52% eren homes i un 48% dones. Han arribat al Servei de Mediació derivat des d’altres serveis municipals en un 55% dels casos, un 43% de les persones hi ha accedit directament i un 2% han arribat per altres vies.
La regidora de Participació ciutadana, Eva Martín Martínez, recorda que “aquest és un servei municipal gratuït, que té com a objectiu avançar cap a la millora de la convivència i d’una societat més cohesionada. Apostem per un sistema de resolució de conflictes a través del diàleg, el respecte i la responsabilitat, allunyat de la via judicial i igualment efectiu”. Per disposar del servei cal demanar cita prèvia al correu mediacio@sitges.cat o al telèfon 603 850 967. El servei s'ofereix els dimecres i divendres de 9 a 14 h i de 15 a 20 h.
L’Ajuntament de Sitges vol que aquest servei tingui un vessant transversal dins de l’organització municipal i, amb aquest objectiu, el 2024, la Regidoria de Participació, Govern Obert i Transparència ha organitzat sessions de formació a 15 treballadors, que han estat molt ben valorades pels assistents. Amb aquestes jornades, les persones que treballen a l’Ajuntament integren en el seu funcionament el Servei de Mediació, com una possibilitat de resolució de conflictes. En la mateixa línia, representants del Servei han fet visites a instituts sitgetans per posar-se a la seva disposició i han rebut, en dues ocasions, la visita d’alumnat de cursos del Servei d’Ocupació de Catalunya interessat en les possibilitats de la mediació per arribar a acords.
Protecció Civil
El Servei municipal de mediació de conflictes de Sitges resol favorablement el 71% dels casos
- 04 Gener 2025
- Sitges
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.