Móra d'Ebre. Móra d'Ebre instal·la el setè desfibril·lador a la via pública

L’Ajuntament de Móra d’Ebre, continuant amb l’objectiu de millorar el concepte de municipi cardioprotegit, ha instal·lat un nou Desfibril·lador Extern Automàtic (DEA) que complementa els sis anteriors ja ubicats al municipi. En aquest cas, s’ha optat per ubicar-ho a la porta de l’IES Julio Antonio ja que, segons Raúl Oliván, regidor de Salut, “s’aconsegueix amb un únic equip complir una doble finalitat com és donar cobertura a un centre educatiu on concorren aprox. 650 alumnes d’ESO, Batxiller, Escola Oficial d’idiomes, Escola d’Adults, Cicles Formatius i personal del centre i, alhora, ubicar-lo en un lloc d’accés públic i que per tant donarà cobertura a la comunitat durant les 24 hores”.

Les malalties cardiovasculars són la primera causa de mort en el món occidental i, d’entre aquestes destaca la mort sobtada cardíaca. La majoria de les morts sobtades cardíaques s’esdevenen fora de l’àmbit sanitari. L’evidència científica ha establert que les possibilitats de sobreviure a una aturada cardíaca sobtada depenen d’una forma molt important de l’activació immediata de les tres primeres anelles de la cadena de supervivència: reconeixement precoç de la situació d’aturada, que es defineix com una situació en que hi ha una persona inconscient i que no respira amb normalitat; inici immediat de les maniobres de ressuscitació cardiopulmonar (RCP) i desfibril·lació precoç. Fins fa relativament poc únicament es podia avisar als serveis sanitaris d’urgències, però amb la ubicació de DEA d’accés públic que poden ser utilitzats per personal no mèdic degudament entrenat s’avança en la consecució de les tres anelles.

El desfibril·lador instal·lat ve a complementar els actualment disponibles al poble de Móra d’Ebre que s’ubiquen als següents espais: façana del Casal de jubilats, façana als quatre cantons, pavelló i piscina coberta municipal, camp de futbol municipal, Teatre municipal La Llanterna i al cotxe de la Guàrdia Municipal.